• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

Kapten Baines

Cartier
2-Faktor
En tidig 6306-7001 (1976) utan "skor" - nya i form av DAL1BP Àr pÄ vÀg frÄn Japan; hittade dem till bra pris pÄ Rakuten.
20180107_105052.jpg
 
Nu Àr ett Uncle Seiko waffle v2 (nya versionen) pÄ vÀg:) fan va internet Àr smidigt, shopping frÄn sÀngen Àr svÄrslaget;)
Klickade faktiskt hem ett likadant idag, ocksÄ den korta varianten.
Hoppas att det Àr bekvÀmt för jag tycker att dem Àr riktigt snygga, plus för att det inte Àr en magnet för damm och ludd som vissa band kan vara:)

Hoppas du kommer gilla det - du fÄr gÀrna posta bild och omdöme nÀr bandet dykt upp!
 

calleb85

Omega
Hej!
Har en SRP775 pÄ vÀg hem, ska bli kul med nÄtt lite stadigare Àn skx:en.
Den kommer ju pÄ lÀnk, min fundering Àr hur originalgummit Àr till tex srp777 och vad det Àr för ref?
Vet att jag kommer tröttna ganska fort pÄ lÀnken och ibland Àr det ju kul att kunna matcha upp med gummit japanerna tÀnkt;)
Men jag kanske klarar mig bra eller bÀttre med nÄtt passande bonetto?
 
Senast Àndrad:

URsinne

Audemars
2-Faktor
Hej!
Har en SRP775 pÄ vÀg hem, ska bli kul med nÄtt lite stadigare Àn ske:en.
Den kommer ju pÄ lÀnk, min fundering Àr hur originalgummit Àr till tex srp777 och vad det Àr för ref?
Vet att jag kommer tröttna ganska fort pÄ lÀnken och ibland Àr det ju kul att kunna matcha upp med gummit japanerna tÀnkt;)
Men jag kanske klarar mig bra eller bÀttre med nÄtt passande bonetto?
Jag tror du menar siliconbandet som bl.a. brukar ha varit default pÄ 777. MÄnga verkar tycka illa om det. Jag gillar det, jag och nÄgra gissningsvis fÄ till i vÀrden. Den invÀndning som hörs mest Àr nog att det fastnar damm pÄ det. Jag tycker det Àr extremt bekvÀmt och smidigt, ÀndÄ tillrÀckligt stabilt för att hÄlla en storpadda i styr. Dessutom Àr det rasande snyggt.

Men som sagt, förmodligen en Äsikt i minoritet. Antagligen skulle du bli mer höjd med Bonetto(?)
 

calleb85

Omega
Jag tror du menar siliconbandet som bl.a. brukar ha varit default pÄ 777. MÄnga verkar tycka illa om det. Jag gillar det, jag och nÄgra gissningsvis fÄ till i vÀrden. Den invÀndning som hörs mest Àr nog att det fastnar damm pÄ det. Jag tycker det Àr extremt bekvÀmt och smidigt, ÀndÄ tillrÀckligt stabilt för att hÄlla en storpadda i styr. Dessutom Àr det rasande snyggt.

Men som sagt, förmodligen en Äsikt i minoritet. Antagligen skulle du bli mer höjd med Bonetto(?)
Nu nĂ€r du sĂ€ger det har jag ju lĂ€st att det Ă€r silikon, har lite svĂ„rt för det just för dammet och att jag tycker det brukar kĂ€nnas lite ”sladdrigt” pĂ„ nĂ„tt vis.
Kanske mÄste jaga rÀtt pÄ ett iaf för snyggt Àr det.
Tack för input och trevlig helg!
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Nu nĂ€r du sĂ€ger det har jag ju lĂ€st att det Ă€r silikon, har lite svĂ„rt för det just för dammet och att jag tycker det brukar kĂ€nnas lite ”sladdrigt” pĂ„ nĂ„tt vis.
Kanske mÄste jaga rÀtt pÄ ett iaf för snyggt Àr det.
Tack för input och trevlig helg!

Äger tyvĂ€rr inget jag heller just nu. Skickade ivĂ€g det med en klocka och saknar det en hel del.
Trevlig helg sjÀlv!
 

koze

Panerai
2-Faktor
Hej!
Har en SRP775 pÄ vÀg hem, ska bli kul med nÄtt lite stadigare Àn skx:en.
Den kommer ju pÄ lÀnk, min fundering Àr hur originalgummit Àr till tex srp777 och vad det Àr för ref?
Vet att jag kommer tröttna ganska fort pÄ lÀnken och ibland Àr det ju kul att kunna matcha upp med gummit japanerna tÀnkt;)
Men jag kanske klarar mig bra eller bÀttre med nÄtt passande bonetto?
Jag tycker att den gör sig bÀst pÄ Seiko flat vent. Bonettos version gillade jag inte alls.

F4B7E0AD-6522-4365-A9EC-E994979BE5DB.jpeg
 

Rolfen

Rolex
Idag blir det en lÀtt moddad SRP775!
DD kristall och ett ungsbakat insert frÄn en SRP777

8B0453BE-809E-44BF-8BFC-6C15DC2D4F99.jpeg
2D3973CA-4EF4-4A4D-A8B0-795827BCEE20.jpeg
77B46D19-C82E-45FB-95AB-EB1F8340F45B.jpeg
Dagaz rear den typen av glas just nu sÄ jag kunde inte lÄta bli att köpa (Àven köpt nÄgra till SKX som ocksÄ reas ut) men var osÀker pÄ hur det skulle bli pÄ en SRP775 (sÄ jag tÀnkte spara det tills jag fÄr mig en sköldpadda med blÄ tavla) men det ser ju faktiskt rÀtt okay ut. http://www.dagazwatch.com/apps/webstore/products/show/7259623
 

lofgreno

Audemars
Dagaz rear den typen av glas just nu sÄ jag kunde inte lÄta bli att köpa (Àven köpt nÄgra till SKX som ocksÄ reas ut) men var osÀker pÄ hur det skulle bli pÄ en SRP775 (sÄ jag tÀnkte spara det tills jag fÄr mig en sköldpadda med blÄ tavla) men det ser ju faktiskt rÀtt okay ut. http://www.dagazwatch.com/apps/webstore/products/show/7259623
Hur funkar det dÀr. Byter du glaset sjÀlv dÄ eller? Blir det tÀtt? :) #novis
 

Tampa_blord

Panerai
Dagaz rear den typen av glas just nu sÄ jag kunde inte lÄta bli att köpa (Àven köpt nÄgra till SKX som ocksÄ reas ut) men var osÀker pÄ hur det skulle bli pÄ en SRP775 (sÄ jag tÀnkte spara det tills jag fÄr mig en sköldpadda med blÄ tavla) men det ser ju faktiskt rÀtt okay ut. http://www.dagazwatch.com/apps/webstore/products/show/7259623

Coolt! Kanske ska köpa mig nÄt till glas.
För övrigt sÄ Àr DD sjukt svÄrfotat...

Bakade orginal inserten till 775:an. Blev riktigt bra. Den extremt gula tonen i siffrorna försvann och inserten fick en hÀrlig rödbrun ton!
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Är det nĂ„gon som testat Crystaltimes glas med klart AR? Har en Omega Seamaster med antireflexbehandling pĂ„ nĂ„de under- och ovansida av glaset (som den pĂ„ Crystaltimes) och den Ă€r ruskigt lĂ€cker. Glaset "försvinner" verkligen visuellt ur mĂ„nga vinklar. Man törs vĂ€l inte lita pĂ„ att det blir lika bra som den antar jag, eller vad tror ni? Är sugen pĂ„ att prova men skulle gĂ€rna höra litet erfarenheter innan...
 

Rolfen

Rolex
Jag Àr vÀl medveten om att senaste trenden Àr svarta sköldpaddor men eftersom jag Àr mer jeanskille Àn emo sÄ fick det bli en blÄ istÀllet - SRP773. Satte pÄ ett blÄtt double domed sapphire glas och bytte lÀnken mot ett shark mesh.
BlaTurtle.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag Àr vÀl medveten om att senaste trenden Àr svarta sköldpaddor men eftersom jag Àr mer jeanskille Àn emo sÄ fick det bli en blÄ istÀllet - SRP773. Satte pÄ ett blÄtt double domed sapphire glas och bytte lÀnken mot ett shark mesh.
BlaTurtle.jpg

Dvs nu helt perfekt och som jag skulle vilja ha en om det blir en till i framtiden :)
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Jag Àr vÀl medveten om att senaste trenden Àr svarta sköldpaddor men eftersom jag Àr mer jeanskille Àn emo sÄ fick det bli en blÄ istÀllet - SRP773. Satte pÄ ett blÄtt double domed sapphire glas och bytte lÀnken mot ett shark mesh.
BlaTurtle.jpg
Gillar den versionen med sin skiftande fÀrg, frÄn svart till blÄtt beroende pÄ ljus och vinkel. Blir en variation i det.
 

Nevada

Cartier
2-Faktor
Jag Àr vÀl medveten om att senaste trenden Àr svarta sköldpaddor men eftersom jag Àr mer jeanskille Àn emo sÄ fick det bli en blÄ istÀllet - SRP773. Satte pÄ ett blÄtt double domed sapphire glas och bytte lÀnken mot ett shark mesh.
Ser grymt ut! Fler bilder pÄ glaset frÄn olika vinklar? :)
 

Rolfen

Rolex
Ser grymt ut! Fler bilder pÄ glaset frÄn olika vinklar? :)
TokvÄrt att fÄnga pÄ bild men det Àr ett otroligt lyft med denna typ av glas. Skimrar och glÀnser sÄ vackert i rÀtt vinkel men jag Àr inte fotograf nog att fÄnga det tyvÀrr.
Dome.jpg


DomeBla.jpg


Sb.jpg


Har tre klockor med double domed sapphire glas i samlingen, ett grönt och tvÄ blÄ.
3seikodykare.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
TokvÄrt att fÄnga pÄ bild men det Àr ett otroligt lyft med denna typ av glas. Skimrar och glÀnser sÄ vackert i rÀtt vinkel men jag Àr inte fotograf nog att fÄnga det tyvÀrr.
Dome.jpg


DomeBla.jpg


Sb.jpg


Har tre klockor med double domed sapphire glas i samlingen, ett grönt och tvÄ blÄ.
3seikodykare.jpg

Grönt var cool! Vart ifrÄn? :)
 
Topp