• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

Nevada

Cartier
2-Faktor
Tack för bilderna Rolfen, helt klart intressant! Aldrig modifierat nÄgon klocka förut men kanske skulle prova...
 

Tampa_blord

Panerai
Dags att bumpa den hÀr trÄden, va? :)

4F90844D-0AE8-4B21-9AD6-C7868DFE9A74.jpeg
 

Tampa_blord

Panerai
Det tycker jag verkligen.

Byter du glas sjÀlv? Hur pass stor risk Àr det att ha sönder det tro?

Har fÄtt för mig att ett grönt glas pÄ en blÄ 773 vore nÄt jag vill ha...

Japp, mekar allt sjÀlv (glas, tavlor, visare, datumskivor etc). Tror risken att just glaset skulle paja Àr rÀtt liten. Jag har i alla fall inte varit med om det :) NÀr det gÀller det övriga sÄ fÄr man ta det lugnt och försiktigt och se till att ha bra verktyg
 

Rolfen

Rolex
Det tycker jag verkligen.

Byter du glas sjÀlv? Hur pass stor risk Àr det att ha sönder det tro?

Har fÄtt för mig att ett grönt glas pÄ en blÄ 773 vore nÄt jag vill ha...
Jag har vÀl bytt nÄgra hundra och aldrig haft sönder nÄgot. Vissa dressur med riktigt tunna glas (0,6mm) Àr dock lite spÀnnande att pressa i och ur, dykarglas Àr dock tjocka och rejÀla.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Japp, mekar allt sjÀlv (glas, tavlor, visare, datumskivor etc). Tror risken att just glaset skulle paja Àr rÀtt liten. Jag har i alla fall inte varit med om det :) NÀr det gÀller det övriga sÄ fÄr man ta det lugnt och försiktigt och se till att ha bra verktyg

Jag har vÀl bytt nÄgra hundra och aldrig haft sönder nÄgot. Vissa dressur med riktigt tunna glas (0,6mm) Àr dock lite spÀnnande att pressa i och ur, dykarglas Àr dock tjocka och rejÀla.

Det lÄter betryggande.
Jag fÄr bli bland de förste att smasha ett dykarglas om sÄ Àr.
 

Rolfen

Rolex
Det lÄter betryggande.
Jag fÄr bli bland de förste att smasha ett dykarglas om sÄ Àr.
Man Àr tvungen att bete sig riktigt klantigt för att lyckas med det. Safirglas Àr dock kÀnsliga för slag sÄ försök undvik att slÀnga dom i betonggolvet och att slÄ med hammare pÄ dom ;)
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Man Àr tvungen att bete sig riktigt klantigt för att lyckas med det. Safirglas Àr dock kÀnsliga för slag sÄ försök undvik att slÀnga dom i betonggolvet och att slÄ med hammare pÄ dom ;)
Hammaren lÀgger jag nog undan först. Om det inte krÄnglar till sig vill sÀga.
 
Topp