• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

1965ek

Patek
2-Faktor
TvÄ mycket fina Seikodykare kom idag. En skall ut och en bli sommardinka. SRPC23 och SKX009J. HÀrliga bÄda tvÄ men det mÀrks att turtlen Àr ett snÀpp upp pÄ de flesta omrÄden. Dock förvÄnad hur bekvÀmt ett rassligt jubilee Àr.
D86AF216-C1F5-474B-AD32-3D96A884C594.jpeg
E574E2FD-9646-4BD4-A551-F66F97102784.jpeg
D5EE6E61-CD66-41F0-8F88-D7DA8AC70E4E.jpeg
C3DAF961-1C19-427E-A222-4685FAF56DE8.jpeg
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Och chapterringen linjerar perfekt! Bezel lite off men Àr ju inte det mest respektingivande klicket sÄ den fÄr stÄ lite snett mot lÀget om jag stör mig.
Toppen att ha Seiko igen och min första turtle..
00E0EFFF-94E6-4E81-89B0-CFBF16691135.jpeg
 
Senast Àndrad:

lofgreno

Audemars
De Ă€r nog bra men eftersom min handled varierar ganska mycket med vĂ€rmen sĂ„ skulle jag önskat ett till mellan varje. Juste band dock och inte alls sladdrigt som jag var rĂ€dd för. Ähhh det Ă€r toppen och ser hur bra ut som helst:)
Ja, samma hÀr. PÄ det ena hÄlet blir det lite för löst och pÄ det andra lite för tajt. Funderat lite pÄ om man ska göra ett hÄl mellan sjÀlv... frÄgan Àr hur bra det blir...
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ja, samma hÀr. PÄ det ena hÄlet blir det lite för löst och pÄ det andra lite för tajt. Funderat lite pÄ om man ska göra ett hÄl mellan sjÀlv... frÄgan Àr hur bra det blir...
Jag har gjort det sjÀlv pÄ ett billigt gummi för att testa. Ett tips Àr att vÀrma en nÄl, spik eller liknande och sen smÀlta ett hÄl för dÄ Àr risken att det spricker runt hÄlet mindre. BÀst Àr sÄklart att ha en riktigt vass "hÄlgörare" för lÀder, det funkar för gummi ocksÄ.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Ja, samma hÀr. PÄ det ena hÄlet blir det lite för löst och pÄ det andra lite för tajt. Funderat lite pÄ om man ska göra ett hÄl mellan sjÀlv... frÄgan Àr hur bra det blir...
Nja tror det dels kommer se konstigt ut och sedan sÄ tror jag inte det blir bra eftersom det inte finns en konkav urgröpning pÄ baksidan. Jag vÀxlar istÀllet och trivs med ett snyggt band.
 

lofgreno

Audemars
Jag har gjort det sjÀlv pÄ ett billigt gummi för att testa. Ett tips Àr att vÀrma en nÄl, spik eller liknande och sen smÀlta ett hÄl för dÄ Àr risken att det spricker runt hÄlet mindre. BÀst Àr sÄklart att ha en riktigt vass "hÄlgörare" för lÀder, det funkar för gummi ocksÄ.
Ja, har sÄna men jag tror jag hoppar. Som @1965ek skriver under sÄ blir det nog inte sÄ snyggt. :)
Men tack för tipset!
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Tack! Riktigt snygg pÄ nya sköldpaddan ocksÄ! Jo kÀnns som man skulle vilja ha lite fler hÄl att vÀlja pÄ. Sitter lite tajt eller lite löst just nu, men funkar hyfsat!
Ja det bra bÀttre Àn vÀntat och mÄste sÀga att SRPC23 med tropic Àr en grym kombo. Saknar dock kanji dÄ denna har arabiska istÀllet. (SvensksÄld)
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Den Àr galet fin! Finns packningar etc fortfarande eller passar de rakt över frÄn re issue? FrÄgar en turtle newbie...
Finns nya att tillgÄ Dock inte till 6105 kronor som har packning integrerad. GÀller att hitta en vÀlbevarad NOS krona om du inte vill modda. 6309(Turtle) Àr dÀremot enkelt att tÀta
 
Topp