• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

Chuck

Patek
2-Faktor
Mumma Lume SRPD11
45CA675E-EC38-4D7D-AD77-21C81FE41F09.jpeg
 
Senast Àndrad:

JacquesCosteau

Panerai
2-Faktor
En sak jag undrat över,
SRP789 "Coke", den svart/röda. Ingen som har den hÀr? Tror inte jag sett nÄn i trÄden, knappt nÄn annanstans heller.

Verkar inte limiterad eller sÄ men kanske inte sÄ poppis bara...

Tycker att de dyker upp oproportionerligt ofta pÄ K&S ocksÄ. Kanske Àr utkonkurrerad av de andra "somriga" varianterna PADI, Batman, Save The Ocean, SRP773 o.s.v.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Tycker att de dyker upp oproportionerligt ofta pÄ K&S ocksÄ. Kanske Àr utkonkurrerad av de andra "somriga" varianterna PADI, Batman, Save The Ocean, SRP773 o.s.v.
Nja... menar du inte 779, pepsin nu?
För 789 har jag inte sett hÀr men har inte haft jÀrnkoll direkt heller visserligen. Den verkar ovanlig.
Skulle vara kul att se en i trÄden. Eller tips var den sÀljs.
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Tackar, Àr det svÄrt att byta bezeln pÄ egen hand?
Nej. Enklast att ta av bezeln med ett boettvertyg som pÄ bilden. Finns för nÄgra tior pÄ tratten/ebay. Har man inte det sÄ funkar det med en tunn spÄrmejsel eller kniv, men var försiktig sÄ du inte repar. Att sÀtta tillbaka gÄr enklast med en glaspress men det funkar utmÀrkt att pressa mot en handduk pÄ golvet.
Inserten tejpas fast. Oftast levereras de med tejp, annars anvÀnder man vanlig mattejp.
Det sitter en o-ring inne i bezeln som man flyttar över.
image.jpeg
 

larsbeg

Panerai
Nej. Enklast att ta av bezeln med ett boettvertyg som pÄ bilden. Finns för nÄgra tior pÄ tratten/ebay. Har man inte det sÄ funkar det med en tunn spÄrmejsel eller kniv, men var försiktig sÄ du inte repar. Att sÀtta tillbaka gÄr enklast med en glaspress men det funkar utmÀrkt att pressa mot en handduk pÄ golvet.
Inserten tejpas fast. Oftast levereras de med tejp, annars anvÀnder man vanlig mattejp.
Det sitter en o-ring inne i bezeln som man flyttar över.
image.jpeg
Tackar. Vilken typ av insert har du?, kollade pÄ one second closer men hittade inga inserts pÄ turtleavdelningen. Kollade jag pÄ fel stÀlle?
 

AdmAndrssn

Panerai
2-Faktor
Finns det nÄgon hÀr som kan / vet nÄgon som kan byta glas pÄ en 6309-7040? StjÀrnurmakarna kunde inte fÄ tag pÄ nytt glas och tvekar pÄ att de vill montera pÄ ett aftermarketglas om jag hittar ett.
Skulle vilja fÄ den tÀt och bad/snorkelduglig till sommaren!
9D9A598F-60AB-49B0-BB73-C42FEFE55A50.jpeg
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Finns det nÄgon hÀr som kan / vet nÄgon som kan byta glas pÄ en 6309-7040? StjÀrnurmakarna kunde inte fÄ tag pÄ nytt glas och tvekar pÄ att de vill montera pÄ ett aftermarketglas om jag hittar ett.
Skulle vilja fÄ den tÀt och bad/snorkelduglig till sommaren!
9D9A598F-60AB-49B0-BB73-C42FEFE55A50.jpeg
Vet ej om det finns pÄ nÀrmare hÄll men Spencer Klein ska vÀl ha annars? De lÀr vara fullgoda kvalitetsmÀssigt och passformsmÀssigt vad det sÀgs.

Om inte annat kan förhoppningsvis nÄgon pÄ forumet hjÀlpa dig montera det om du skaffar? LÄter inte som nÄn mission impossible.
LĂ€nk:
https://www.kleinvintagewatchrepair.com/shop/320w34ga00
 
Senast Àndrad:

AdmAndrssn

Panerai
2-Faktor
Vet ej om det finns pÄ nÀrmare hÄll men Spencer Klein ska vÀl ha annars? De lÀr vara fullgoda kvalitetsmÀssigt och passformsmÀssigt vad det sÀgs.

Om inte annat kan förhoppningsvis nÄgon pÄ forumet hjÀlpa dig montera det om du skaffar? LÄter inte som nÄn mission impossible.
LĂ€nk:
https://www.kleinvintagewatchrepair.com/shop/320w34ga00
Ska kolla dÀr!
Nej det kÀnns ju inte sÄ, men det verkar krÀvas en hobbyurmakare som det ÀndÄ verkar finnas mÄnga av hÀr :) Har sjÀlv inte rÀtt verktyg eller erfarenhet tyvÀrr.
 

jmalmsjo

Cartier
Ska kolla dÀr!
Nej det kÀnns ju inte sÄ, men det verkar krÀvas en hobbyurmakare som det ÀndÄ verkar finnas mÄnga av hÀr :) Har sjÀlv inte rÀtt verktyg eller erfarenhet tyvÀrr.

Jag fick ocksÄ Klein rekommenderat till min 6105. Jag fick hjÀlp av @rogart-63 med service, byte av glas, ompackning av kronan och byte av övriga packningar. Mina varmaste rekommendationer!
 

rogart-63

Patek
Tackar för tipset! Tror @rogart-63 att han har möjlighet och tid att byta glas, och kanske Àven trycktesta en Seiko 6309 i nÀrtid? :)
Har vÀldigt mycket inne för tillfÀllet. Men hoppas jag sak kunna ta in framöver. Trycktest har jag ingen möjlighet direkt utan lÀmnar isÄfall in. Men det gÄr att lösa . Byte av packning i kronan Àr betydligt enklare pÄ 6309 Àn 6105. Spencer glasen Àr dom bÀsta om man vill ha original. Finns schyssta safirglas men dÄ fÄr man lite blÄton i glaset. TyvÀrr kostar Spencer glasen en hel del. Och tull brukar tillkomma.
 

AdmAndrssn

Panerai
2-Faktor
Har vÀldigt mycket inne för tillfÀllet. Men hoppas jag sak kunna ta in framöver. Trycktest har jag ingen möjlighet direkt utan lÀmnar isÄfall in. Men det gÄr att lösa . Byte av packning i kronan Àr betydligt enklare pÄ 6309 Àn 6105. Spencer glasen Àr dom bÀsta om man vill ha original. Finns schyssta safirglas men dÄ fÄr man lite blÄton i glaset. TyvÀrr kostar Spencer glasen en hel del. Och tull brukar tillkomma.
Ok, tar och letar upp ett glas som kan passa. TÀnker att det Àr vÀrt det i slutÀndan :) PM:ar nÀr jag har ett sÄ kanske du kan ta det nÀr det passar? Ingen direkt brÄdska :)
 
Topp