• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

URsinne

Audemars
2-Faktor
Fick hem en Black Ocean igĂ„r. Noterade omedelbart (hann inte ens plasts av) att den inte ringen inte linjerar med index och vridring. Är ju tyvĂ€rr rĂ€tt vanligt pĂ„ Turtle, men nĂ„got jag skulle störa mig pĂ„ konstant.

Är det nĂ„got som över huvud taget gĂ„r att justera eller Ă€r det bara att skicka tillbaka och be dem (AD) ta fram en som linjerar perfekt?
FBE880EE-F22D-4774-B2F2-90ADF76D221F.jpeg
C94CA9CB-A53C-47EE-B672-500B53E7D0C7.jpeg
Bra köp!
Har samma pÄ min.... fÄr stÀlla ringen manuellt sÄ den linjerar. Men de har ingÄtt sen min första SKX sÄ de bara ta de :D
tror dessvÀrre att AD skickar ivÀg och klockan Àr ivÀg ett tag om du vill fÄ det justerat.

Annars fÄr du poppa ringen sjÀlv, limma insertet exakt.
Men alltsÄ vÀnta fÄ se nu... Àr det inte minutringen dÄ som fallerar? Man lossar vÀl verket med tavla och sÀtter minutringen som Àr separat rÀtt? För en urmakare en baggis som tar nÄgra minuter kan tyckas,

Eller har jag inte fattat problemet korrekt?
Insertet felmonterat kanske... syns inte pÄ bilderna.
 
Senast Àndrad:

Chuck

Patek
2-Faktor
CA590EEB-90B2-43AC-AB74-7A8D47FCD71A.jpeg
Men alltsÄ vÀnta fÄ se nu... Àr det inte minutringen dÄ som fallerar? Man lossar vÀl verket med tavla och sÀtter minutringen som Àr separat rÀtt? För en urmakare en baggis som tar nÄgra minuter kan tyckas,
I mina fall Ă€r det sjĂ€lva insertet som stĂ„r mellan tvĂ„ ”piggar” pĂ„ vridringen. Den ska vara precis linjerat med en ”pigg”
CA590EEB-90B2-43AC-AB74-7A8D47FCD71A.jpeg


Eller har jag inte fattat problemet korrekt?
Insertet felmonterat kanske... syns inte pÄ bilderna.

Grym lÄda! Har du köpt den eller fixat till den sjÀlv??

Stort tack!! Clas Ohlson :)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
-Grattis till nya klockan men trÄkigt att det blev sÄ...

Det Àr klart man vill att det ska vara rÀtt men det mÄste handla om millimeter? Jag kan inte se felet?

Kan nÄgon ringa in ett stÀlle dÀr man ser att den inte Àr linjerad?
58F9D77C-6FE3-4D4A-9711-789009DF70F5.jpeg
4760DBE5-DFB5-4745-8EEE-AEC30AE29516.jpeg


Inte mycket, men man ser att minutmarkeringen ligger till höger om bezel pip och 12-markeringen, och till vÀnster om motsvarande vid 6.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
58F9D77C-6FE3-4D4A-9711-789009DF70F5.jpeg
4760DBE5-DFB5-4745-8EEE-AEC30AE29516.jpeg


Inte mycket, men man ser att minutmarkeringen ligger till höger om bezel pip och 12-markeringen, och till vÀnster om motsvarande vid 6.

DessvĂ€rre en del av typiskt seiko ”budgetdykare” kvalite numera, problemet kĂ€ndes för egen del inte lika vanligt förr men nu nog nĂ€stan snart ett fel pĂ„ majoriteten av de turtle/skx som kommer ut. TrĂ„kigt (dĂ„ligt) men nĂ„got en tyvĂ€rr verkar fĂ„ leva med :pompus:
 
Senast Àndrad:

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
DessvĂ€rre en del av typiskt seiko ”budgetdykare” kvalite numera, problemet kĂ€ndes för egen del inte lika vanligt förr men nu nog nĂ€stan snart ett fel pĂ„ majoriteten av de turtle/skx som kommer ut. TrĂ„kigt (dĂ„ligt) men nĂ„got en tyvĂ€rr verkar fĂ„ leva med :pompus:
Verkar sÄ. TrÄkigt nÀr specialutgÄvorna ÀndÄ ligger pÄ 5-6 papp. Jag ska kolla om de kan byta den mot en med helt centrerad inre ring. Annars kommer jag nog aldrig att anvÀnda den. :/
 
Senast Àndrad:

Jockinho

Patek
2-Faktor
Verkar sÄ. TrÄkigt ÀndÄ nÀr specialitgÄvorna ÀndÄ ligger pÄ 5-6 papp. Jag ska kolla om de kan byta den mot en med helt centrerad inre ring. Annars kommer jag ÀndÄ aldrig att anvÀnda den. :/

Gissar jag svar sĂ„ Ă€r det ”ligger inom toleransen för vad som anses acceptabelt”, tyvĂ€rr. Som sagt tycker seiko har blivit sĂ€mre senaste Ă„ren i de smĂ„ detaljerna. Gillar min Padi Ă€ndĂ„ men skulle numera inte köpa en turtle/skx frĂ„n nĂ€tet utan att se exet innan. Även samurai och sumo har vĂ€ll en del sĂ€mre ex om Ă€n inte lika stor omfattning. Men begĂ€r man över 3k för en klocka, dubbla för L.E/specialarna, sĂ„ Ă€r det rĂ€tt kasst Ă€ndĂ„. Med vetskap om att det finns mĂ€rken som kostar 5x mer med samma dilemman sĂ„klart.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Gissar jag svar sĂ„ Ă€r det ”ligger inom toleransen för vad som anses acceptabelt”, tyvĂ€rr. Som sagt tycker seiko har blivit sĂ€mre senaste Ă„ren i de smĂ„ detaljerna. Gillar min Padi Ă€ndĂ„ men skulle numera inte köpa en turtle/skx frĂ„n nĂ€tet utan att se exet innan. Även samurai och sumo har vĂ€ll en del sĂ€mre ex om Ă€n inte lika stor omfattning. Men begĂ€r man över 3k för en klocka, dubbla för L.E/specialarna, sĂ„ Ă€r det rĂ€tt kasst Ă€ndĂ„. Med vetskap om att det finns mĂ€rken som kostar 5x mer med samma dilemman sĂ„klart.
Skickade tillbaka den med hÀnvisning till den sneda kapitelringen. Har istÀllet köpt min andra Save the Ocean non-black. Skulle behÄllt den förra, men avyttrade den tyvÀrr dÄ jag var osÀker. Den förra var perfekt linjerad men den nya jag köpte nu har tyvÀrr inte det. NÀra pÄ, men inte helt. :/

Jag frĂ„gade butiken (AD) och de hade nĂ„gra till i lager, men alla var vĂ€rre dĂ€ran Ă€n min. Vad tror du om denna? Gör jag mycket vĂ€sen av (nĂ€stan) ingenting? Ser ut som att den Ă€r nĂ„got lite vĂ€nsterstĂ€lld vid 12, men Ă€r inte lika sĂ€ker pĂ„ 3, 6 och 9. Är rĂ€dd för att jag kommer att se det varje gĂ„ng och störa mig. Men jag vill verkligen ha en Save the Ocean turtle ...
94B5E113-6375-4B74-AF6F-4CDE92BFB5CF.jpeg
B7470871-0D86-4CEC-B2FF-73C406CD0933.jpeg
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Skickade tillbaka den med hÀnvisning till den sneda kapitelringen. Har istÀllet köpt min andra Save the Ocean non-black. Skulle behÄllt den förra, men avyttrade den tyvÀrr dÄ jag var osÀker. Den förra var perfekt linjerad men den nya jag köpte nu har tyvÀrr inte det. NÀra pÄ, men inte helt. :/

Jag frĂ„gade butiken (AD) och de hade nĂ„gra till i lager, men alla var vĂ€rre dĂ€ran Ă€n min. Vad tror du om denna? Gör jag mycket vĂ€sen av (nĂ€stan) ingenting? Ser ut som att den Ă€r nĂ„got lite vĂ€nsterstĂ€lld vid 12, men Ă€r inte lika sĂ€ker pĂ„ 3, 6 och 9. Är rĂ€dd för att jag kommer att se det varje gĂ„ng och störa mig. Men jag vill verkligen ha en Save the Ocean turtle ...
94B5E113-6375-4B74-AF6F-4CDE92BFB5CF.jpeg
B7470871-0D86-4CEC-B2FF-73C406CD0933.jpeg

TyvÀrr men dessvÀrre finns det antagligen ingen Turtle pÄ hela planeten med perfecto linjerat. Antagligen Àr det för att delarna Àr fel frÄn början i mÄtt och avstÄnd. Fixa dÀr sÄ blir de fel dÀr typ.... trÄkigt men sant! Tror du dessvÀrre fÄr acceptera eller slÀppa turtlen helt.
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Skickade tillbaka den med hÀnvisning till den sneda kapitelringen. Har istÀllet köpt min andra Save the Ocean non-black. Skulle behÄllt den förra, men avyttrade den tyvÀrr dÄ jag var osÀker. Den förra var perfekt linjerad men den nya jag köpte nu har tyvÀrr inte det. NÀra pÄ, men inte helt. :/

Jag frĂ„gade butiken (AD) och de hade nĂ„gra till i lager, men alla var vĂ€rre dĂ€ran Ă€n min. Vad tror du om denna? Gör jag mycket vĂ€sen av (nĂ€stan) ingenting? Ser ut som att den Ă€r nĂ„got lite vĂ€nsterstĂ€lld vid 12, men Ă€r inte lika sĂ€ker pĂ„ 3, 6 och 9. Är rĂ€dd för att jag kommer att se det varje gĂ„ng och störa mig. Men jag vill verkligen ha en Save the Ocean turtle ...
94B5E113-6375-4B74-AF6F-4CDE92BFB5CF.jpeg
B7470871-0D86-4CEC-B2FF-73C406CD0933.jpeg
Jag lider av samma problem som du nÀr jag hakar upp mig pÄ smÄdetaljer. Det man kan trösta sig med eller tÀnka istÀllet Àr att det inte syns frÄn avstÄnd :)
 
Topp