• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
TyvÀrr men dessvÀrre finns det antagligen ingen Turtle pÄ hela planeten med perfecto linjerat. Antagligen Àr det för att delarna Àr fel frÄn början i mÄtt och avstÄnd. Fixa dÀr sÄ blir de fel dÀr typ.... trÄkigt men sant! Tror du dessvÀrre fÄr acceptera eller slÀppa turtlen helt.
Tack. Trist, men jag fÄr fundera dÄ hur jag ska göra. De finns ju som Samurajer annars ...
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag lider av samma problem som du nÀr jag hakar upp mig pÄ smÄdetaljer. Det man kan trösta sig med eller tÀnka istÀllet Àr att det inte syns frÄn avstÄnd :)
Precis, lite svĂ„rt att ”unsee”. Synd nĂ€r mĂ„nga modeller Ă€r sĂ„ fina och boetten Ă€r sĂ„ otroligt skön pĂ„ handleden.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Fan, kanske inte Àr sÄ farligt ÀndÄ. :) Tog dessa bilder nu pÄ kvÀllen.

8109D5F3-9779-46F5-8B3E-930897CF11E9.jpeg
58EA10FF-363C-4A30-BBC9-8F3ED67FC75F.jpeg
D9EAFC2D-FBC4-403F-BE1B-7AF1A0B77013.jpeg


Urtavlan = magnifik!
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Fina bilder! Har du fÄtt nÄgon kÀnsla om den svarta Àr tÄligare/kÀnsligare för repor Àn stÄl?

-Tack sÄ mycket! Som tur Àr sÄ kan jag inte uttrycka mig om klockans tÄlighet ;) Men svart borde rimligtvis vara kÀnsligare Àn stÄlfÀrgad tÀnker jag.
 

:-)

Cartier
Forum software by XenForoℱ © 2010-2018 XenForo Ltd. User deleted.
 
Senast Àndrad:

cjne

Cartier
fin! men sÄg inte ut att vara mycket frÄn -81 pÄ den bilden. ;)
Jag Ă€r helt grön pĂ„ detta sĂ„ jag har ingen aning, sĂ€ljaren skrev -81. Han skrev ocksĂ„ ”fully restored by Seiko Watch Japan”, det kanske innebĂ€r att delar bytts dĂ„... Vridringen ser helt ny ut t ex.
Serienumret i kombination med Calibre och boettnummer antyder vÀl -81?
NĂ„ja, den var fin iallafall :)
 

Bilagor

  • 80B6B8DD-96E7-4DCF-827D-416C993653AC.jpeg
    80B6B8DD-96E7-4DCF-827D-416C993653AC.jpeg
    139.9 KB · Visningar: 1

:-)

Cartier
Forum software by XenForoℱ © 2010-2018 XenForo Ltd. User deleted.
 
Senast Àndrad:

:-)

Cartier
Forum software by XenForoℱ © 2010-2018 XenForo Ltd. User deleted.
 
Senast Àndrad:

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Kan det tÀnkas vara original delar fast nya?
Om det Àr fake sÄ vill jag nog skicka tillbaks den...:confused:
Vi kan ju frĂ„ga @yonsson vad han tror för sjĂ€lv Ă€r jag Ă€r för dĂ„lig pĂ„ den biten. Är det nya originaldelar sĂ„ Ă€r det okej men Ă€r det Seiko-mĂ€rkta AM-delar sĂ„ ska du skicka tillbaka den om du kan.
 
Topp