• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
KvÀllens pyssel. Gammal militÀrvÀska till armband. :snaphappy:
6309_Mil1_Mini.jpg

6309_Mil2_Mini.jpg
 

mega

Rolex
Innan jag köpte denna sÄ var jag inte speciellt förtjust i turtle-casen. Det jag föll för pÄ denna Àr fÀrgen och den roliga tavlan, plus sekundvisaren.
Nu nÀr man börjar hÀnga pÄ denna trÄd sÄ börjar jag gilla alla möjliga modeller.
Är det bra eller dĂ„ligt? :)

seiko.jpg
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
Innan jag köpte denna sÄ var jag inte speciellt förtjust i turtle-casen. Det jag föll för pÄ denna Àr fÀrgen och den roliga tavlan, plus sekundvisaren.
Nu nÀr man börjar hÀnga pÄ denna trÄd sÄ börjar jag gilla alla möjliga modeller.
Är det bra eller dĂ„ligt? :)

seiko.jpg
Det Àr bra. ;) En tidlös klassiker.
HÀr Àr min SRP777 pÄ sin nya lÀnk. Endmill frÄn Strapcode/Miltat. :cigar:
SRP777_Leather.jpg
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
Fin fÀrg pÄ tavlan, och grym bild!
Tack sÄ mycket. :)
Det Àr den vanliga svarta tavlan men jag hade nÄgot konstigt motljus sÄ den ser grÄ ut pÄ bilden.
Mobilkameran gör vÀl ocksÄ sÄ att fÀrgerna ser bleka ut. :rolleyes:
Övrig rekvisita Ă€r bl.a. en gammal militĂ€rvĂ€ska och bitar frĂ„n en slaktad skinnsoffa. :D
 

Keltik

Omega
2-Faktor
Vilken typ av bandstift fungerar till nyare turtle. Skulle sÀtta pÄ ett nyinköpt gummi men fat springbars gÄr inte. Testade en smalare variant men den fungerade inte heller sÄ det mÄste vara nÄgot mitt emellan. SÄ tacksam för tips och Àven var de kan köpas.
 

Keltik

Omega
2-Faktor
Exakt vad Ă€r det som inte passar? Änden eller sjĂ€lva bandstiftets diameter?
De hÀr frÄn @Royal Straps brukar passa om originalet Àr för grova;
https://www.royalstraps.se/collecti...rs-for-dykklockor-22mm?variant=21397849178212
Ok tack. De bandstift som sitter nu till lÀnken har för grov diameter för gummit sÄ testade med ett dÀr diametern Àr mindre och det passar gummit men blir dock för smÄ i ytterÀndan mot klockans hÄl.
 
Topp