• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

jimmyhoffa24

Cartier
2-Faktor
Jag har en av de tidiga 773 som kom till Sverige. Den Àr hopplöst slapp i bezeln. NÀr jag köpte lite nya delar till den, frÄn @KlockTotte vill jag minnas, sÄ visade det sig att metallringen under hade gÄtt av pÄ mitten. Sökt lite men hittar inget direkt. Vet nÄgon var man fÄr tag i en sÄdan till just SRP
till SKX finns det överallt.
 

jimmyhoffa24

Cartier
2-Faktor
Glömde bilden ju
 

Bilagor

  • 842BE379-8179-48B7-9748-7683E79D2D2A.jpeg
    842BE379-8179-48B7-9748-7683E79D2D2A.jpeg
    46.8 KB · Visningar: 2

TotteH

Patek
2-Faktor
Riktigt lÀcker kombo!!!!
Törs man frÄga var det armbandet kommer frÄn?
Tack :) Det Àr faktiskt Mr @SpaceAce som snickrat ihop detta eminenta band :) Riktigt coolt blev det :cigar:

AngÄende metallringen sÄ Àr vÀl det lÀttaste att bestÀlla frÄn svensk AD? Annars bukten eller nÄgon modd sida. Men nÄgon annan har sÀkert lite bÀttre koll :)
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor

TotteH

Patek
2-Faktor
Tack Totte! Det blev en riktig "heavy relic" pÄ det dÀr bandet. :D
ArmbandslÄdan rymmer snart inga fler band. NÄgon som behöver ett enligt bild eller annat önskemÄl? ;)

Mil_armband.jpg
Passa pÄ sÀger jag bara! De Àr riktigt unika dessa band! :) Jag hade kunnat tÀnka mig fler bara för att de Àr coola, men man ska ju anvÀnda dom med :bag:
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag har en av de tidiga 773 som kom till Sverige. Den Àr hopplöst slapp i bezeln. NÀr jag köpte lite nya delar till den, frÄn @KlockTotte vill jag minnas, sÄ visade det sig att metallringen under hade gÄtt av pÄ mitten. Sökt lite men hittar inget direkt. Vet nÄgon var man fÄr tag i en sÄdan till just SRP
till SKX finns det överallt.
https://www.ebay.com/itm/Seiko-8138...Turtle-SRP777-775-773-4R36-04Y0-/173061169843

finns sÀkert fler leverantörer, sök pÄ
Click-ring srp :)
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Passar ÀndlÀnkar som Àr till SKX till en Turtle?

Har skickat tillbaka min och bestÀllt en ny nu. HÄller tummarna för en med bÀttre centrering.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Gillar verkligen tavlan pÄ dom Àldre med fyrkantiga index och visarna Àr riktigt fina och att de inte finns med nÄgot X.... kan man köpa en srp777 och byta tavla visare till nÄgot i Àldre stil? Eller ska man jaga efter en 6105.. kan man fÄ dom tÀta till 100m? Bara att byta packningar?
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
Gillar verkligen tavlan pÄ dom Àldre med fyrkantiga index och visarna Àr riktigt fina och att de inte finns med nÄgot X.... kan man köpa en srp777 och byta tavla visare till nÄgot i Àldre stil? Eller ska man jaga efter en 6105.. kan man fÄ dom tÀta till 100m? Bara att byta packningar?
Det gÄr sÀkert att fÄ en original "Willard" tÀt nog att bada med, det Àr ju trots allt en dykarklocka, :) men varför riskera en gammal klenod nÀr det finns nyare modeller bÀttre lÀmpade för ÀndamÄlet. Jag tÀnker pÄ den moddade SRP775 som @KlockTotte hade tidigare. Han har sÀkert mer info om vilka delar den byggdes av. Jag tror tom att det var beskrivet i sÀljesannonsen.
Ett annat alternativ Àven om den kostar mer, Àr kanske en SLA033 "Willard reissue". :greedy:
Den hÀr modden verkar ha en tavla frÄn en Seiko SKZ "Stargate"
 
Topp