• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

Justdix

Cartier
2-Faktor
6105-8110
IMG_20200422_164703_390.jpg
 

r9t

Omega
2-Faktor
Kanske postar denna frÄga i fel trÄd, sorry isf, men jag har letat efter en uppgift över hur mÄnga srpc49 (ninja turtle) som slÀpptes, Àr det ngn hÀr som vet?
Den har seglat upp som en ”vill ha klocka” men priserna pĂ„ chrono24 etc Ă€r ju lite i överkant. Eller anser ni dom rimliga med tanke pĂ„ limited edition etc.?
Tack pÄ förhand
 

Labradoren

Omega
2-Faktor
Ja, den Àr grön men fÀrgen Àr ju sÄ lÀtt att feltolka beroende pÄ ljus. HÀr Àr en bild dÀr det gröna syns tydligare.
20200424_162923_HDR.jpg
AlltsÄ, den dÀr Àr sÄ otroligt fin! Jag som skulle lÄta min inkommande vithaj (SRPD21) bli min sista och nionde turtle... fast Ä andra sidan, vem vill egentligen stanna vid en sÄ ojÀmn siffra som 9? ;)
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
AlltsÄ, den dÀr Àr sÄ otroligt fin! Jag som skulle lÄta min inkommande vithaj (SRPD21) bli min sista och nionde turtle... fast Ä andra sidan, vem vill egentligen stanna vid en sÄ ojÀmn siffra som 9? ;)
Precis! Nio gÄr det INTE att stanna pÄ, ha ha! Har sjÀlv fyra just nu men har sÄlt ett par stycken ocksÄ. Turtles kan man ha mÄnga av. :)
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Det hÀr Àr en av mina favoriter trots priset (billig). Nyfiken pÄ hur lÀnge man teoretiskt kan hÄlla denna vid liv? Om 15 Är nÀr den börjar gÄ risigt - gÄr den att fixa? Alla gamla turtles som finns - hur lyckas man hÄlla dessa igÄng? MÄste ju vara gamla verk och packningar som inte finns etc...
CFFD5179-4E87-4181-962E-3DB8CED0CCA6.jpeg
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Kortvarigt dilemma, klickade just hem en PADI.. tavlans blÄ fÀrg Àr för rÀtt för att motstÄ :cigar:
RÀtt val enligt mig. Turtle Padi Àr litet som Omega Speedmaster - har man inte haft en sÄ kan man inte kalla sig samlare, ha ha. Med det sagt ska jag erkÀnna att jag inte haft nÄgon Speedmaster.... :)
 
  • Like
Reactions: Ncs
RÀtt val enligt mig. Turtle Padi Àr litet som Omega Speedmaster - har man inte haft en sÄ kan man inte kalla sig samlare, ha ha. Med det sagt ska jag erkÀnna att jag inte haft nÄgon Speedmaster.... :)
haha, klockren liknelse.. jag vÀntar ocksÄ pÄ den dÀr Speedmastern :pompus:

NÀ, jag velade sÄ jÀkla mycket och kunde inte bestÀmma mig. Sen kom nyheten om Captain Willard prospex (SPB151) och dÄ kÀnde jag att det Àr vÀrt att vÀnta pÄ den istÀllet :)
Fattar!! Ja, alltid ska det frestas med nÄt nytt.. sjÀlv har jag svÄrt att slita blicken frÄn SPB149. Men var sugen pÄ en större klocka i allmÀnhet och en blÄ turtle i synnerhet, sÄ vi börjar hÀr! :)
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
haha, klockren liknelse.. jag vÀntar ocksÄ pÄ den dÀr Speedmastern :pompus:


Fattar!! Ja, alltid ska det frestas med nÄt nytt.. sjÀlv har jag svÄrt att slita blicken frÄn SPB149. Men var sugen pÄ en större klocka i allmÀnhet och en blÄ turtle i synnerhet, sÄ vi börjar hÀr! :)
En mycket bra början, en PADI Àr alltid en PADI. Ja, det hÀr jÀvla forumet.. Aldrig Àr man nöjd, alltid hittar man nÄgot nytt man vill ha. :banghead:
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
https://www.royalstraps.se/collecti...cts/klockarmband-metall-geckota-beads-of-rice

Funderar pÄ att köpa den dÄ jag tÀnkt köpa lite annat dÀr. NÄgon som har det till en Turtle? TÀnker att det kanske inte ser sÄ bra ut med raka ÀndlÀnkar, eller kanske passar?
Det Àr nog helt enligt ens eget tycke och smak men jag hade personligen lagt pÄ nÄgon krona och köpt en lÀnk med "anpassade" ÀndlÀnkar.
https://www.uncleseiko.co.uk/store/p53/BEADS_OF_RICE_Bracelet_for_the_6309_and_SRP_Divers.html
 

Stup

Panerai
2-Faktor
https://www.royalstraps.se/collecti...cts/klockarmband-metall-geckota-beads-of-rice

Funderar pÄ att köpa den dÄ jag tÀnkt köpa lite annat dÀr. NÄgon som har det till en Turtle? TÀnker att det kanske inte ser sÄ bra ut med raka ÀndlÀnkar, eller kanske passar?

Jag har en Uncle seikolÀnk pÄ min gammal Turtle och upplever kvaliteten och passformen som bra. Det Àr snyggare med en lÀnk som följer caset och Turtle har lite ovanlig radie pÄ caset sÄ en anpassad lÀnk Àr det som gÀller.

Min har polerade mittlÀnkar pÄ ena sidan och vill man ha mindre bling vÀnder man den ut och in och fÄr helborstad finish

/P

34FCE630-C2B1-409C-BFBA-61E0845F9069.jpeg
 

Bilagor

  • B60EA1FF-274F-4D44-824B-4488566A0700.jpeg
    B60EA1FF-274F-4D44-824B-4488566A0700.jpeg
    58.5 KB · Visningar: 3

Kessler

Rolex
Det Àr nog helt enligt ens eget tycke och smak men jag hade personligen lagt pÄ nÄgon krona och köpt en lÀnk med "anpassade" ÀndlÀnkar.
https://www.uncleseiko.co.uk/store/p53/BEADS_OF_RICE_Bracelet_for_the_6309_and_SRP_Divers.html
Jag har en Uncle seikolÀnk pÄ min gammal Turtle och upplever kvaliteten och passformen som bra. Det Àr snyggare med en lÀnk som följer caset och Turtle har lite ovanlig radie pÄ caset sÄ en anpassad lÀnk Àr det som gÀller.

Min har polerade mittlÀnkar pÄ ena sidan och vill man ha mindre bling vÀnder man den ut och in och fÄr helborstad finish

/P

34FCE630-C2B1-409C-BFBA-61E0845F9069.jpeg
Jo jag kÀnner till de dÀr. Men det var inte den jag undrade över :) TÀnkte om nÄgon har erfarenhet av den lÀnken eller andra lÀnkar med raka Àndbitar. Uncle Seiko skickar bara inom USA för tillfÀllet dessutom :(

https://klocksnack.se/threads/crafter-blue-eller-bonetto-till-turtle-fÀrg-röd.130188/ Vill prova detta med.
 
Topp