• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

NÄn som vet om ÄterförsÀljare, t.ex Klockmaster, brukar sitta inne pÄ lösa lÀnkar till SRP eller Àr det bestÀllningsvara? Jag vet mycket vÀl att man kan bestÀlla pÄ nÀtet men nÀr jag vill ha sÄ vill jag ha senast imorn och inte nÀsta vecka! :D
 

hankok

Omega
NÄn som vet om ÄterförsÀljare, t.ex Klockmaster, brukar sitta inne pÄ lösa lÀnkar till SRP eller Àr det bestÀllningsvara? Jag vet mycket vÀl att man kan bestÀlla pÄ nÀtet men nÀr jag vill ha sÄ vill jag ha senast imorn och inte nÀsta vecka! :D
Hos min lokala klockmaster vet jag t ex att de inte sitter pÄ det, men jag bor dock i en ganska liten stad. Chansen kanske Àr större i storstÀderna.
 
Vart alldeles för mycket folk inne pÄ klockmaster nÀr jag var i nÀrheten i ett annat Àrende, sÄ tÀnkte mejla och höra istÀllet. :)
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
NÄn som vet om ÄterförsÀljare, t.ex Klockmaster, brukar sitta inne pÄ lösa lÀnkar till SRP eller Àr det bestÀllningsvara? Jag vet mycket vÀl att man kan bestÀlla pÄ nÀtet men nÀr jag vill ha sÄ vill jag ha senast imorn och inte nÀsta vecka! :D
Har frÄgat pÄ lite olika. BestÀllningsvara som kostar över 2000kr=blivit rekomenderad att köpa frÄn t.ex. strapcode dÄ. Klockmagasinet har original inne för 790kr.
 
Började nyligen samla Seiko och detta Àr nog favoriten just nu.
20200522_094619.jpg
 

Rulle

Audemars
Har frÄgat pÄ lite olika. BestÀllningsvara som kostar över 2000kr=blivit rekomenderad att köpa frÄn t.ex. strapcode dÄ. Klockmagasinet har original inne för 790kr.
strapcode Àr ju way bÀttre Àn seikos orginallÀnkar...
annars har man ju ocksÄ uncleseiko!
dom har en UK sida sÄ man slipper betala tull
 

Pob74

Omega
strapcode Àr ju way bÀttre Àn seikos orginallÀnkar...
annars har man ju ocksÄ uncleseiko!
dom har en UK sida sÄ man slipper betala tull

Yes strap code is nice but sometimes their bracelet is not perfect. I couldn't fit my on my padi. It just wouldn't fit. Had to fill it quite a bit before I managed and it doesn't look good now on one side. Bought a lot from SC and it is always a tight fit, almost to tight but never like the one for padi :(
 

Okonomiyaki

Panerai
2-Faktor
Med "rÀtt" vridring för mig. :rolleyes:
IMG_20200506_181826.jpg
Satan vad nöjd jag Àr med Uncle Seikos nya waffle. Köpte först ett Crafter Blue, men tyckte inte riktigt fÀrgen matchade sÄ bra med klockan och var lite grÄdassig. Dessutom gillade jag verkligen inte lukten eller passformen. Har dessutom ett oanvÀnt GL831 liggande i klocklÄdan.
IMG_20200526_201120.jpg

IMG_20200526_201206.jpg

Tavlan "poppar" vÀl kanske dock inte lika bra som pÄ lÀnk. Vad tycker ni var bÀst? :D
 

Norp

Rolex
2-Faktor
Satan vad nöjd jag Àr med Uncle Seikos nya waffle. Köpte först ett Crafter Blue, men tyckte inte riktigt fÀrgen matchade sÄ bra med klockan och var lite grÄdassig. Dessutom gillade jag verkligen inte lukten eller passformen. Har dessutom ett oanvÀnt GL831 liggande i klocklÄdan.
IMG_20200526_201120.jpg

IMG_20200526_201206.jpg

Tavlan "poppar" vÀl kanske dock inte lika bra som pÄ lÀnk. Vad tycker ni var bÀst? :D
Jag tycker det ser bra ut! Jag föredrar oftast lÀnk men pÄ 6309 som jag fick hem idag sÄ tyckte jag gummit passade grymt bra! Dra pÄ GL831 och visa ocksÄ :D
 
Topp