• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på Air King

nöt

Vacheron
2-Faktor
Hej.

Skulle vara trevligt om ni som äger en Air King kunde slänga upp lite bilder.
Vill se lite olika tavlor, jämföra storlek etc.
Ni får även gärna slänga in DJ med oyster då det är oxå av intresse.

Mvh
 

Sond

Patek
Här kommer en bild på min från typ 1958. En Air-King är alltid 34 mm.
IMG_2945.jpg
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Jag vet att den alltid är 34. Menade att jämföra med en DJ och på oyster/skinn om den upplevs större. Skrev lite otydligt :)


Skickat från rymden

De allra flesta har sina DJ på jubilee som de kom med. Jag har 17 runt handen och letade någon månad efter Air-King men hittade ej någon slog till på en DJ. Tycker inte att den känns nämnvärt större men jag jag har bara provat A-K och aldrig ägt någon.
image.jpg
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
De allra flesta har sina DJ på jubilee som de kom med. Jag har 17 runt handen och letade någon månad efter Air-King men hittade ej någon slog till på en DJ. Tycker inte att den känns nämnvärt större men jag jag har bara provat A-K och aldrig ägt någon.
image.jpg
Dom kom aldrig på Oyster alltså?
 

Gummo

Joker
2-Faktor

Ernesto

Patek
2-Faktor

Ernesto

Patek
2-Faktor
Känns det någon skillnad i storlek på 6427 och 14000M? Menar om någon upplevs större/mindre.

Ja och nej. Den klumpigare boetten i 14000M ger ett sportigt intryck, samtidigt som den är elegant tack vare storleken. 6427 ligger plattare mot handleden och är vad gemene man skulle säga är en dressklocka. Jag har inte måttat, men jag upplevde att det är mer tavla på 6427.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Tänkte bara lägga till svaret the watch adviser gav angående DJ och oyster.


The early models were offered on bamboo and rolled Jubillee bracelets as well as riveted Oyster bracelets. As time progressed, the construction (hollow, solid, etc.) of the links changed, but the Oyster has always been an option when purchasing a Datejust/Date/Oysterdate model.



Skickat från rymden
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tänkte bara lägga till svaret the watch adviser gav angående DJ och oyster.


The early models were offered on bamboo and rolled Jubillee bracelets as well as riveted Oyster bracelets. As time progressed, the construction (hollow, solid, etc.) of the links changed, but the Oyster has always been an option when purchasing a Datejust/Date/Oysterdate model.



Skickat från rymden


Och idag får man betala några tusen extra för Jubilee.
 
Topp