• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🍾 Bilder pĂ„ Din/Dina Seiko Cocktail

Byte armband till ett mörkgrÄtt, vet inte riktigt vad jag tycker. Har nÀstan bara bruna armband pÄ mina övriga klockor sÄ roligt med nÄgot annat. Hade ett beige innan som började se rÀtt smutsigt ut. Yay or ney?
 

Bilagor

  • s.jpg
    s.jpg
    810.3 KB · Visningar: 12

iFKH

Breitling
NÀr min Cocktail time ligger med kronan upp ett dygn har jag mÀtt den till +/- 0. Sen drar den pÄ nÀr den sitter pÄ armen. Mekaniska klockor Àr som husdjur man behöver lÀra kÀnna för att fÄ ut det mesta. Lite glatt överraskad att den hÄller tiden i klass med min betydligt dyrare automat..
CC851419-543B-41DE-8C20-0BF4DE57D11E.jpeg
 

HĂ€rligt

Breitling
Har en SRPC01J1 (cocktail stairlight) som anvÀnds pÄ tok för lite och funderar pÄ att sÀlja.
Vad tror ni Àr en rimlig summa att lÀgga ut den för ?

tqYHrJP.jpg
 

erdeljan

Cartier
2-Faktor
Nja, se https://www.klockmagasinet.se/seiko-presage-automatic-starlight-bar-cocktail-srpc01j1 kanske lite önsketÀnkande med 3500 men försök.
Jag tycker dock inte om att folk lĂ€gger ut klockor för 10 och sedan sĂ€nker till cirka 6 innan nĂ„n köper. Är det inte mer kollegialt att lĂ€gga ut annons med den lĂ€gsta priset direkt? Jag har uppfattning nĂ€r jag ser att folk har sĂ€nkt flera gĂ„nger att jag skulle ha varit lurad av att betala mer Ă€n vad som Ă€r rimligt. Samtidigt beror det pĂ„ hur mycket man lĂ€ngtar till en viss klocka och blir kanske blĂ€ndad av kĂ€rlek vid första ögonkastet?
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Nja, se https://www.klockmagasinet.se/seiko-presage-automatic-starlight-bar-cocktail-srpc01j1 kanske lite önsketÀnkande med 3500 men försök.
Jag tycker dock inte om att folk lĂ€gger ut klockor för 10 och sedan sĂ€nker till cirka 6 innan nĂ„n köper. Är det inte mer kollegialt att lĂ€gga ut annons med den lĂ€gsta priset direkt? Jag har uppfattning nĂ€r jag ser att folk har sĂ€nkt flera gĂ„nger att jag skulle ha varit lurad av att betala mer Ă€n vad som Ă€r rimligt. Samtidigt beror det pĂ„ hur mycket man lĂ€ngtar till en viss klocka och blir kanske blĂ€ndad av kĂ€rlek vid första ögonkastet?

-Yes, du har en bra poÀng dÀr.

Min resonemang bygger lite pÄ att det handlar om en limiterad utgÄva som Àr slutsÄld. Just en sÄn klocka borde hÄlla ett hyfsat andrahands vÀrde.

Det som Àr oklart för mig Àr:

Vilket pris ska man utgĂ„ ifrĂ„n nĂ€r man ska vĂ€rdera en klocka? Är det vad den sĂ€ljs för hĂ€r i Sverige? Eller vad man kan hitta klockan för pĂ„ Ebay?

Ska man utgÄ ifrÄn att den hÀr Presagen har ett vÀrde pÄ 3500kr dÄ ska man naturligtvis lÀgga sig en bit under det. 3000kr-2500kr kanske.
 

Blackpercy

Panerai
2-Faktor
Äntligen kan man posta i denna trĂ„d. Har velat ha en sarb065 i flera Ă„r, men det har inte blivit av dĂ„ annat kommit emellan.
Men för ett par veckor sedan bumpade jag min gamla köpesannons och fick napp nÄgra dagar senare.
Idag kom den Àntligen!
Tack @GulDan för en smidig affÀr och en fantastisk klocka!
IMG_20200423_170058.jpg
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Äntligen kan man posta i denna trĂ„d. Har velat ha en sarb065 i flera Ă„r, men det har inte blivit av dĂ„ annat kommit emellan.
Men för ett par veckor sedan bumpade jag min gamla köpesannons och fick napp nÄgra dagar senare.
Idag kom den Àntligen!
Tack @GulDan för en smidig affÀr och en fantastisk klocka!
IMG_20200423_170058.jpg

-Grattis!!
 

erdeljan

Cartier
2-Faktor
Äntligen kan man posta i denna trĂ„d. Har velat ha en sarb065 i flera Ă„r, men det har inte blivit av dĂ„ annat kommit emellan.
Men för ett par veckor sedan bumpade jag min gamla köpesannons och fick napp nÄgra dagar senare.
Idag kom den Àntligen!
Tack @GulDan för en smidig affÀr och en fantastisk klocka!
IMG_20200423_170058.jpg
Riktig fin!
 

erdeljan

Cartier
2-Faktor
Jag kan kaaaanske tÀnka mig men har svÄrt för mig att bestÀmma om det blir den vita eller den bruna...
 
Topp