• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🍾 Bilder pĂ„ Din/Dina Seiko Cocktail

Lauda

Patek
2-Faktor
-Hade saknat denna! Skönt att ha den pÄ idag igen! SRPE17J1
1FFD91C2-56FB-4D45-B1AE-DC88D7AD11C6.jpeg
 

Blackpercy

Panerai
2-Faktor
NĂ„gon som kör med mesh pĂ„ sin Sarb065? Är inne pĂ„ att testa om den flyger pĂ„ mesh, annars fĂ„r den Ă„ka ut pĂ„ K&S. Har anvĂ€nt den alldeles för lite dĂ„ jag jobbar hemma sedan 9 mĂ„nader, har aldrig klockor pĂ„ lĂ€der hemma av nĂ„n anledning. :)
 

Quark

Cartier
2-Faktor
Nu Àr det Cocktail time med en egen kreation som jag döpt till Magic lever. Namnet kommer naturligtvis av att denna cocktail gör publik vÀrldspremiÀr pÄ Klocksnack, och att den dÀrför ska ha ett namn som associerar till klockor samt till den upplyftande effekten av en god cocktail. Magic lever Àr som de flesta av er sÀkert vet namnet pÄ Seikos konstruktion för automatisk uppdragning som drar upp drivfjÀdern med hög effektivitet i bÄda rotationsriktningarna.

HÀr Àr receptet pÄ den flytande versionen. Observera att denna kreation Àr helt ny och inte helt finjusterad. Detta Àr mitt tredje försök, och jag tycker inte att jag har hittat den perfekta balansen mellan sötma, bitterhet och fruktighet Ànnu.
  • Ljus rom, 4 cl
  • Torr vermouth, 2 cl
  • Aperol, 2 cl
  • Apelsinbitters, 3 stĂ€nk

    Rör med is och servera straight up i ett cocktailglas. Garnera med citronskal
PXL_20201225_181153730.jpg
 

BarbaZoo

Cartier
2-Faktor
Köpte ett Bund band till en annan klocka men det hamnade pÄ cocktailen. Kanske ett alternativ nÀr man ska ta ett glas pÄ en lite hÄrdare bar och behöver tuffa upp klockan lite?
20210112_082743.jpg
20210112_082645.jpg
20210112_085124.jpg
 

Quark

Cartier
2-Faktor
Cocktail time med en Cubed old fashioned.

Denna cocktail Àr en maxad old fashioned: tre sorters sprit, tre sorters bitters, och istÀllet för socker, en old fashioned-sirap som bestÄr av rÄrörsocker, bitters och bourbon som kokas ner till en sirap. Ganska maxat, som sagt.

PXL_20210123_181323854.jpg
 
Topp