• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på din Seiko 5 sports!

patrik441

Cartier
IMG_20191207_152343.jpg

IMG_20191207_152400.jpg

Stållänken på idag :)
 

Ahleee

Breitling
Kan ej modellbeteckningen, klockan är ca 10-15 år gammal. Driftar ca 1h per dag :(
Klockan har samlat damm senaste decenniet
2B5DC384-FEB9-43C1-B27A-54FD50225EB1.jpeg


1459F076-F5FB-49B7-A429-4746714935B9.jpeg


Men annars verkar Seiko vara ett bra märke :seiko:
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Kan ej modellbeteckningen, klockan är ca 10-15 år gammal. Driftar ca 1h per dag :(
Klockan har samlat damm senaste decenniet
2B5DC384-FEB9-43C1-B27A-54FD50225EB1.jpeg


1459F076-F5FB-49B7-A429-4746714935B9.jpeg


Men annars verkar Seiko vara ett bra märke :seiko:
Det är ju en mekanisk klocka, så har den legat stilla i 10 år är det inte så konstigt att den går dåligt. Sen är frågan om du tycker det är värt det att fixa till den eller inte.
 

Ahleee

Breitling
Det är ju en mekanisk klocka, så har den legat stilla i 10 år är det inte så konstigt att den går dåligt. Sen är frågan om du tycker det är värt det att fixa till den eller inte.

Den var dålig för 10 år sedan också, lämnade in den på reparation under garantitiden, men det hjälpte ej.
Är köpt i Mellanöstern :cool:

Jag är lite sugen på en SKX007 medan de fortfarande säljs ;)
 

Ekberget

Cartier
Det är från cheapestNatostraps. Man får vad man betalar för. :);) sega råttor är nog lite mer min smak. Uncle seiko kanske är modell bättre? Vart har du köpt ditt?
Mitt är med från cns, men nog den första modellen. Köpte det när de reades ut och sen såg jag att 2.0 hade kommit in. Tydligen svårt o göra något mittemellan som inte drar åt sig damm, för det gör iaf mitt ;)
 

Degovic

Omega
Mitt är med från cns, men nog den första modellen. Köpte det när de reades ut och sen såg jag att 2.0 hade kommit in. Tydligen svårt o göra något mittemellan som inte drar åt sig damm, för det gör iaf mitt ;)
Där ser man. Mitt är 2.0 kanske blir succé när 3.0 Kommer :nailbiting: Nu har jag bara använt mitt i ett par timmar så något dammproblem har inte uppstått ännu. Kanske även mjuknar lite med tiden. Har dock insett att jag skulle tagit ett med svart spänne.
 

Ekberget

Cartier
Där ser man. Mitt är 2.0 kanske blir succé när 3.0 Kommer :nailbiting: Nu har jag bara använt mitt i ett par timmar så något dammproblem har inte uppstått ännu. Kanske även mjuknar lite med tiden. Har dock insett att jag skulle tagit ett med svart spänne.
Haha ja till just din klocka hade ju svårt vart riktigt fett. Såg ett ballt isofrane på köp o sälj som du kanske kan va intresserad av....
 

Ekberget

Cartier
Hörrni ni alla som köpt nya femmorna. När började de tillverkas? Vilken är den första batchen liksom. Såg en märklig sak häromdagen med en auktion där en klocka hade serie 05, alltså maj 2020... har seiko frångått hela grejen med tillverkningsmånad o år i serienumret?
 

TomasF

Omega
Någon som vill bli av med någon ny seiko 5? Helst någon av det gröna varianterna men allt kan vara av intresse. Har en fullset SKX009 som ny att byta med :) Hit me up!
 

Tobiasnilbrink

Omega
2-Faktor
Någon som vill bli av med någon ny seiko 5? Helst någon av det gröna varianterna men allt kan vara av intresse. Har en fullset SKX009 som ny att byta med :) Hit me up!
Varför vill du ha 5an och inte skx?
Jag har den blåa på mesh som jag köpte för ett tag sedan, tok nöjd! Dock vill jag inte sälja min.. men har även en skx007 som är likvärdig, ska byta urverk i min skx så jag får hacking och handwinding sen är den i mitt tycke bättre en 5an. Vad tänker du med ditt byte? Är det färgen du vill åt?
 

Ekberget

Cartier
Varför vill du ha 5an och inte skx?
Jag har den blåa på mesh som jag köpte för ett tag sedan, tok nöjd! Dock vill jag inte sälja min.. men har även en skx007 som är likvärdig, ska byta urverk i min skx så jag får hacking och handwinding sen är den i mitt tycke bättre en 5an. Vad tänker du med ditt byte? Är det färgen du vill åt?
Nyfiken. Varför tycker du den är bättre än 5an? Kul o se en bra jämförelse från någon som inte driver en blogg eller youtubekanal
 

Tobiasnilbrink

Omega
2-Faktor
Nyfiken. Varför tycker du den är bättre än 5an? Kul o se en bra jämförelse från någon som inte driver en blogg eller youtubekanal
Enbart egna tankar såklart!
200m vattentät istället för 100m och inskruvbar krona. Bättre blir den enbart om man byter urverk i skx då mitt dummar sig en del... ska bytas efter nyår.
Det som är bättre med 5an är självklart alla färg val samt att den har borrade hål för lätt byta straps, sen alltid kul att se urverket genom bakstycket (dock inte ett så roligt verk). Båda är högt rankade i mitt tycke
 
Topp