• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på klockor på jobbet

Galaxy

Rolex
Pluggar egentligen, men nu till våren/sommaren putsar jag fönster då och då till förmån för klockkontot. :)
2014-04-23 19.50.07.jpg
 

Emil

Cartier
Skratt, tyvärr ser jag mest bara fula G-Shocks hos de yngre kollegorna, enstaka Luminox för de som har lite bättre betalt (mer streck på axlarna), div. pulsklockor på crossfitnördarna och någon enstaka Citizen Aqualand hos nåt tyngre yttre befäl med köttiga underarmar.
Vår enhetschef har dock en fin Omega Seamaster Bond med svart urtavla, dock tyvärr quartz.. Det är den dyraste jag sett hittills hos kollegorna förutom hos en kille som faktiskt rockade en Rolex Sub okänd ref.
Själv kör jag just nu G-Shock också pga att risken att repa upp och krossa (talar av erfarenhet) är på tok för stor med tyngre dyrare stålklockor på jobbet. Men det är förbannat tråkigt..

Fortsätter off-topic:
Jag tittar alltid direkt på en persons handleder då jag stoppar dem i t ex trafikkontroller, för att se om de har något intressant! Förvånansvärt många som har schyssta dinkor faktiskt. Brukar snacka med vederbörande om klockor oavsett om det är en målsägare eller misstänkt :) Alltid kul att lätta upp stämningen.
Senast för ett par veckor sedan stod jag med en målsägare, en man i 70-årsåldern som hade blivit bestulen på sin bil. Jag kunde inte låta bli att stirra på hans Rolle under hela anmälningsupptagningen/förhöret. Han var väldigt ledsen och upprörd över det som hade inträffat och jag kände mig så dålig som inte riktigt kunde koncentrera mig. Frågade till slut om hans klocka och då blev han jätteglad plötsligt och började berätta om dess fina historia, att han fick den i present av sin son etc etc :) Mer klockor till folket!
/Ursäkta OT, klart slut så länge :)


En supporterpolis i Gbg kör alltid med en Sea-Dweller, löst hängandes. brukar alltid byta några ord om klockor med han när vi jobbar, dock inte ett dugg intresserad verkar det som. annars är det som du säger, mycket digitalare typ casio och aqualand.
jag själv kör uteslutande med min 14060M i jobbet som ordningsvakt och bk. det har ju blivit en del brottning med klockan men samtidigt så är det sånt man får räkna med. flertalet utav mina kollegor kör däremot både med rolex och omega, förklaringen till detta kan mycket väl vara att dem annars jobbar i branscher som fastighetsförvaltare, ingenjörer och socionomer.
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den enda likheten mellan grejerna är att det är lika omöjliga att konfa. Har den här månaden gått in i närkamp med en Juniper SA vars GUI måste designats av Stalin själv för att hålla arbetarna "Knäckta och på alerten".
Efter det var det CISCO ASA som antingen är kodad på alviska eller bara byggd av misstag.

Ut ur mitt nätverk, förbannade mög!


Juniper SA är väl inga konstigheter? Haha

Instämmer på ASA, personen som kodat den hade mycket underliga substanser i kroppen...
 
Topp