• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på Seiko SPB143 & Co

LeManiac

Panerai
2-Faktor
Seikos serie SPB143, SPB147, SPB149 m.fl. har nu varit med oss i ca ett år och det är dags för en EGEN TRÅD till denna i mitt tycke blivande klassiker. Det som började med en LE - 149:an – har blivit en allt mer varierad serie. Klockorna finns nu med tre olika sorters länk/band, och nya färger på tavla och material för vridringsinlägget har också börjat komma.

Posta gärna inspirationsbilder, tips på bra länkar och band eller kanske t.o.m. kritik om sådan finns. Själv skulle jag gärna se lite bilder på alternativa länkar och meshband om ni har det.

Här är ett par första inspirationsbilder på 147:an med varierande band.
DSC_8662.jpg
DSC_7665-01.jpg
DSC_6417.jpg
DSC_6803.jpg
DSC_6193~2.jpg
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Sålde min SPB149 och köpte en igen. Den är mycket bra! Men lite kritik från mig då.
Klockan är för tjock (13.2mm) och tung. Dessutom är stålet mörkare än vanligt stål, antal det beror på deras repskydd? Mörka färgen på stålet gör det svårt med eftermarknadslänkar. Sedan har vi det gamla vanliga med Seiko, vridningsinlägget linjerar inte.

Jag väntar dock ivrigt på en med vit tavla och svart vridningsinlägg, tror starkt på att Seiko släpper en sådan.
CD2F136C-89FE-47AB-89A0-0489DECA8058.jpeg
 
Senast ändrad:

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Sålde min SPB149 och köpte en igen. Den är mycket bra! Men lite kritik från mig då.
Klockan är för tjock (13.2mm) och tung. Dessutom är stålet mörkare än vanligt stål, antal det beror på deras repskydd? Mörka färgen på stålet gör det svårt med eftermarknadslänkar. Sedan har vi det gamla vanliga med Seiko, vridningsinlägget linjerar inte.

Jag väntar dock ivrigt på en med vit tavla och svart vridningsinlägg, tror starkt på att Seiko släpper en sådan.
CD2F136C-89FE-47AB-89A0-0489DECA8058.jpeg

Inte svart inlägg men den här gillar jag verkligen.

Screenshot_20210602-234409_Instagram.jpg
 

LeManiac

Panerai
2-Faktor
Sålde min SPB149 och köpte en igen. Den är mycket bra! Men lite kritik från mig då.
Klockan är för tjock (13.2mm) och tung. Dessutom är stålet mörkare än vanligt stål, antal det beror på deras repskydd? Mörka färgen på stålet gör det svårt med eftermarknadslänkar. Sedan har vi det gamla vanliga med Seiko, vridningsinlägget linjerar inte.

Jag väntar dock ivrigt på en med vit tavla och svart vridningsinlägg, tror starkt på att Seiko släpper en sådan.
CD2F136C-89FE-47AB-89A0-0489DECA8058.jpeg
Ja den är lite mörk i stålet. Skulle gärna se om någon har några bra bilder med t.ex. Strapcodes länkar för att jämföra stålet.
 

skarpheden

Cartier
2-Faktor
Suttit och funderat av och till på en vardagsdykare att varva med min BB58.

Älskar looken på de här! När Seiko får till det med utseendet (ofta) förlåter jag de för saker som dykringen vilket egentligen är oförlåtligt på en klocka i den här prisklassen.

Enda som håller mig tillbaka är diametern och L2L måttet. Klarar inte mer än 40 mm diameter och 47, max 48 L2L numer.
 
  • Like
Reactions: ML.

Maxer

Audemars
2-Faktor
Suttit och funderat av och till på en vardagsdykare att varva med min BB58.

Älskar looken på de här! När Seiko får till det med utseendet (ofta) förlåter jag de för saker som dykringen vilket egentligen är oförlåtligt på en klocka i den här prisklassen.

Enda som håller mig tillbaka är diametern och L2L måttet. Klarar inte mer än 40 mm diameter och 47, max 48 L2L numer.
Då klarar du ju dig! :)
 
Topp