• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilder på Seiko SPB143 & Co

Efter många månader i ide, framme i ljuset idag
1000025466.jpg

Nån som kan tipsa om vart man hittar läder likt det som sitter på spb143 i bilden och som klarar seikos feta bandstift
IMG_4054.png
Köp ett par sådana här bandstift så kan du använda vilka band du vill. Finns också utan axlar om du föredrar det.

Någon som råkar sitta på en clasp till övers till SPB143 och liknande, eller kanske en hel länk till skapligt pris? Skulle behöva nåt hål microjustering extra på min SPB453 som dumt nog bara har två hål i claspen.

Funderar på en Seiko-Dykare till sommaren. Vad har ni för tankar om de här tre? Är Padi-versionen med grön tavla värd det högre priset? Är i så fall GMTn ett roligare alternativ (gissar att det är en ”Office-GMT”)?
Har ni några erfarenheter av de uppgraderade urverken? Är tidhållningen fortfarande ett lotteri?
Tacksam för åsikter!

IMG_4727.jpeg
IMG_4730.jpeg
IMG_4729.jpeg

Funderar på en Seiko-Dykare till sommaren. Vad har ni för tankar om de här tre? Är Padi-versionen med grön tavla värd det högre priset? Är i så fall GMTn ett roligare alternativ (gissar att det är en ”Office-GMT”)?
Har ni några erfarenheter av de uppgraderade urverken? Är tidhållningen fortfarande ett lotteri?
Tacksam för åsikter!

IMG_4727.jpeg
IMG_4730.jpeg
IMG_4729.jpeg
Jag har 453:an och har funderat på att flippa den många gånger, men så åker den på armen och jag konstaterar förnöjt att den är fan jävligt bra den där!
Jag gillar att den är lite mindre, den svarta tavlan ger bättre kontrast är föregångarens gråa, datumplaceringen är i mitt tycke bättre -fönstret liksom försvinner mer i tavlan men finns där när man vill se det och slutligen gillar jag den bulligare länken som ger klockan en maskulin vibe. Den är också mysig att titta på när ljuset reflekteras i indexmarkeringarna. Tidhållningen kan jag inte säga så mycket om då jag oftast bär mina klockor bara någon dag i taget.
Personligen hade jag valt svart framför grönt då jag inte är så förtjust i tavlor med motiv och tycker att PADI-temat har vattnats(!) ur fullständigt. GMT är för mig en onödig funktion som bara gör klockor rörigare.

Tacksam för åsikter!

IMG_4727.jpeg
IMG_4730.jpeg
IMG_4729.jpeg
Jag gav en 453 till min son för när den kom. Första året gick den perfekt men sedan hände något så nu är den på garantiservice 🤷‍♂️ Antar att det talar för att köpa nytt hos AD så att man har någon att klaga hos. Men i övrigt så har klockan varit älskad

Tillbaka
Topp