• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på Seiko SPB143 & Co

lite chunky men gillar kontrasten
16F003DE-259D-40FB-B4FE-BB22F81F214E.jpeg
8411D5C6-D4C8-4C95-9F13-CAAC14C40E20.jpeg
 

JohLan

Omega
Snyggt! Med facit i hand hade jag gjort samma val. Tycker 147 är lite ”murrig” efter några dagar på armen. Jag blir i alla fall gladare av titta på en ljusare klocka! Kanske blir till att byta eller köpa en 143 också 😬
Ja jag velade länge fram å tebaks mellan 143&147. Kändes mer safe med 143. Har fortfarande inte sett 147 i verkligheten så jag får la sladda in i en affär och lolla 🤓
 

D..S..

Cartier
En liten heads up, funderar på att lägg min 149j till försäljning i dagarna, någon som är sugen? Kommer fullset i fint skick.
 

D..S..

Cartier
Kan någon tipsa mig om ett schysst gummi till 149j? Orginalgummit är så tjockt och på tok för långt för mig.
 

lofgreno

Audemars
Riktigt snygg med waffle. Tänkte köpa från Royal straps men vad blir tullen när du köper från Oncle Seiko i usa?
Ja det är riktigt bra.

Minns faktiskt inte, men bandet gick på 39 USD. Delade på frakten med en annan KS´are så 7 USD på det. Sen Moms och tull på det. Tror det blev en 500 drygt i slutändan. Men framförallt tog det väldigt lång tid. :-(

Edit. Detta var dock GL 831 Irezumi kom jag på, Men tror dom kostar samma som ett Waffle.
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Ja det är riktigt bra.

Minns faktiskt inte, men bandet gick på 39 USD. Delade på frakten med en annan KS´are så 7 USD på det. Sen Moms och tull på det. Tror det blev en 500 drygt i slutändan. Men framförallt tog det väldigt lång tid. :-(

Edit. Detta var dock GL 831 Irezumi kom jag på, Men tror dom kostar samma som ett Waffle.
Ett tipps är Uncle Seiko UK. Lite snabbare levereras än från USA
 
Topp