• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på luggar/luggsen av er klocka

Lauda

Patek
2-Faktor
E30F189A-447B-444C-9075-8518929F5654.jpeg


”Luggsen” är “hornen” som går ut från boetten, där remmen sitter i mellan.

Det finns många detaljer som man kan fastna för när det kommer till klockor. En av de detaljerna som jag är lite extra känslig för är luggsen. De kan se ut på många olika sätt beroende på typ av klocka och material.

Jag väljer att dela med av mig bilden luggsen av min favoritklocka, Speedmaster Professional. Luggarna på Speedmaster bidrar starkt till att jag tycker att Speedmaster är den vackraste klocka som finns. Jag har aldrig sett några luggar på en klocka som kan jämföras med Speedmaster. Men detta är bara min personliga åsikt :)

Hur ser luggsen ut på era klockor och hur tänker ni kring den detaljen?

3400CA42-F535-43D1-97BB-4849BDAE24BF.jpeg
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Var fanns den här tråden när syrran nyligen frågade:
”Hur mycket kan det ens finnas att diskutera om klockor på ett forum...?”
Jo, bandhornsfetisch, bland annat!
Nåja. Bandhornen var faktiskt en av anledningarna till att en Vostok Classica lockade. Snyggt avfasade och integrerade med boetten, trevlig detalj på en billig klocka som denna.
F0398136-6724-42AF-A21C-C4813D5EC9F6.jpeg
8D958B79-AECE-47D1-BAB0-F871CAFB4136.jpeg
 

LeManiac

Panerai
2-Faktor
Blandade Seiko bandhorn. Tycker fö att Seiko är duktiga på att göra undersidor på boetterna som ligger mjukt mot handleden oavsett hur man rör den. Särskilt viktigt på större ur.
DSC_7019.jpg
 
Topp