• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder till klockfrågesport

Galaxy

Rolex
Hej!

Håller på med en slutuppgift i programmering/webbdesign i skolan, där man ska komponera en frågesport av något slag. Självklart har jag då valt att köra på en frågesport om klockor, och tänkte höra efter med er om ni har några högupplösta bilder jag kan använda? Både jag och skolan tar självklart hänsyn till upphovsrätt, och eftersom jag inte är någon mästerfotograf vore det grymt om det fanns några bilder jag kunde använda härifrån, då jag vet att det finns en hel del skickliga fotografer.

Eftersöker i första hand bilder tagna i landskapsläge (upplösning runt 1920x1080 eller dylikt vore optimalt), och tar gladeligen emot bilder på både dam- och herrur. Just nu har jag inget personligt webbhotell, men om jag skaffar ett läggs quizet självklart ut där, så att alla klocksnackare kan ta del av det! :)

Med vänliga hälsningar
 

Galaxy

Rolex
Kan lägga till att jag just nu har frågor om Zenith, Rolex och Patek som är märkesspecifika, så om någon har bilder på någon av dessa vore det kalas.

Kan även passa på att lotta ut ett 20mm turkost sommar-Nato till någon av fotograferna.
 
Topp