Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ok,tack för snabbt svar.Uppladdning har stängts av tills vidare, då vi slog i taket hos webbhotellet.
Kommer förbli avstängt tills jag hittat en lösning. Du får länka in bilder från t.ex. photobucket.com så länge.
Uppladdning har stängts av tills vidare, då vi slog i taket hos webbhotellet.
Kommer förbli avstängt tills jag hittat en lösning. Du får länka in bilder från t.ex. photobucket.com så länge.
Länk?Mina bilder från photobucket funkar ej...
Vanlig skin,oak stål länk,ej Omega.
Mina bilder från photobucket funkar ej...
Tack så mycket,men det var mycket enklare tidigare idag.Ska prova,när det blir aktuellt.Du skall välja LIBRARY i Photobucket på webben. Sedan väljer du de foton du vill ha med, så dom blir med en BLÅ ram runt, alltså markerade. Sedan väljer du LINK längst ner på sidan, i de grå fältet. Välj sedan IMG Codes. Då du trycker på IMG Codes så sparas det i urklipp. Sedan klistrar du in det med ctrl+V (Mac cmd+V) i den löpande texten i ditt inlägg. Hoppas du förstår. Annars hör av dig igen.
Du skall välja LIBRARY i Photobucket på webben. Sedan väljer du de foton du vill ha med, så dom blir med en BLÅ ram runt, alltså markerade. Sedan väljer du LINK längst ner på sidan, i de grå fältet. Välj sedan IMG Codes. Då du trycker på IMG Codes så sparas det i urklipp. Sedan klistrar du in det med ctrl+V (Mac cmd+V) i den löpande texten i ditt inlägg. Hoppas du förstår. Annars hör av dig igen.
Verkar nästan så...Photobucket som är boven?
Nopp. Jag märkte tidigare hur KS inte hämtade bilden. Det gick dock till sig efter en stund så jag trodde det ev var ngt cache-strul. Du ska se att din första bild funkar på en stund.. Kan det hänga ihop med server eller bamdbredd? Högst lekmannamässiga frågor då jag inte har en sportmössa om sånt här.Verkar nästan så...
Är det ett Photobucket-frågetecken?
Nej, bandbredd finns det gott om. Ska gräva vidare.Nopp. Jag märkte tidigare hur KS inte hämtade bilden. Det gick dock till sig efter en stund så jag trodde det ev var ngt cache-strul. Du ska se att din första bild funkar på en stund.. Kan det hänga ihop med server eller bamdbredd? Högst lekmannamässiga frågor då jag inte har en sportmössa om sånt här.![]()
Temporär lösning.![]()
Coolt. Hade varit smutt att få länken direkt hit. Alternativt copy på click inkl IMG-tagg
Jo - om det går att få smidigareKan du få till det smidigt så bräcker det ju att du hostar allt som förr. Eller?![]()
Borde man inte kunna automatisera så den rena länken hämtas och får IMG-tagg via deras api? Det känns som du är väldigt nära att nå dit.Jo - om det går att få smidigare
Framför allt slipper jag dra runt på flera Gb filer på webbhotellet...
Möjligt att det går, men i kväll blir det inte mer meckande med KS. Har en sambo som vill dricka te, och tycker att jag bryr mig för mycket om sidan.Borde man inte kunna automatisera så den rena länken hämtas och får IMG-tagg via deras api? Det känns som du är väldigt nära att nå dit.![]()
Bra fråga... Vet inte riktigt varför det blir så.Bilder som ligger i huvudkatalogen på photobucket fungerar men inte dom i sub-albums. Vad kan det bero på? Måste ha nåt med länkningen att göra.
Exakt! Bilder som jag bara har lagrade i sub-albumen, kommer inte upp, men jag kan se dem om jag gör en förhandsagranskning/-visning??? Märkligt?!Bra fråga... Vet inte riktigt varför det blir så.
Har lagt till en imgur-knapp nu, som gör det väldigt enkelt att ladda upp bilder dock.
![]()