• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bildjämförelse på månklocka.

Daniel J

Basic
Jag undrar om det är någon som äger en Omega Månklocka 42mm samt en PO xl som kan tänka sig att fota wristshot på dom för storlekskämförelse?

Jag har snöat in på en månklocka men har aldrig provat en. Jag har dock en PO xl samt en diver 300m quartz. Så hjälp mig gärna att få en uppfattning om hur stor den ser ut.

Speedy och PO 8500, dock 42mm

papetuzu.jpg

u6yseme5.jpg

Hm...
Jag har en 41mm seamaster som jag tycker är lite liten nu när jag vant mig vid PO xl

Jäkligt svårt det här.

Hm...
Jag är lite rädd för att en Speedmaster Pro kan vara lite för liten för mig.

Vad har forumet för åsikter om nya modellen med Omegas 9300 urverk?
Man tappar ju en del av ursprunget när urtavlan ändras.
Å andra sidan får man datum och en väldigt exakt gång samt automatiken.

31130445101002-20.png

Jag tycker Omega mäter lite knasigt. Tachymétre-ringen är 40mm på månklockan. Resterande 2mm är kronskydden, eller caset som går runt kronan. Jag tycker min SubC som också är 40mm över ringen upplevs betydligt biffigare. Skulle Rolex inkludera kronskydden hade Subben också varit 42mm.

Jag har nog nästan bestämt mig...

Det lutar åt en Speedmaster co-axial 9300.
någon som har koll på priser?
Uret.se vill ha 49500kr och anger rek pris på 62100kr.

Om man vill köpa hos AD med lite prutning, var är rimligt att anta att man hamnar då tror ni?

Tillbaka
Topp