• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bildreserapport, Gran Paradis, del 4 (4)

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
På toppen den sedvanliga Madonnan (med pannan full av svetsloppor efter blixtnedslag!).
P1010424.JPG


Sedan fick vi 2100 höjdmeter spårfri och till mesta del fantastisk puderåkning ner! Mums!
P1010425.JPG
P1010429.JPG
P1010431.JPG
P1010432.JPG
P1010439.JPG
P1010442.JPG

Halvvägs nere, refugen Vittorio Emanuelle II i bakgrunden.
P1010445.JPG

Epilog.
En del skavsår får man räkna med. Denna turen inte värre än någon annan, faktiskt bättre (!) då jag inte tappade en enda tånagel denna gång! :D
P1010454.JPG

Men viktigast av allt. Vilken klocka hade jag då? Jag hade faktiskt två, och det visade sig vara lyckosamt i och med att min digitala Suunto Vector strulade och nollställde hela tiden, så hade jag min Qmega Aqua Terra som jag tycker är en fullvärdig konkurrent till exempelvis Rolex Explorer I.
IMG_5828.JPG
ATn är slagtålig, vattentät till 150 m, väldigt god visibility (vad heter det på svenska?) både i mörker (Omegas lume rockar!) och i dåligt ljus med sina blanka tydliga index och visare. Se tråden Beastie tipsade om angående test av ATn:
http://omega.watchprosite.com/show-...ga-omega-aqua-terra-in-the-desert-field-test/

Tack för mig! :woot:
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Underbara bilder, riktigt coolt.

Tuff klocka också, gött att automatiskt utmanövrerade digitalt när det väl gällde.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Tack! Suveränt reportage! Passar utmärkt för en drömmare som jag, som uppskattar att få vara ute - gärna med lite puls. Trycker extra hårt på gilla-knapparna.

Mvh A
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Fina bilder och extremt fina vyer. Det om något är min drömresa, synd bara att konditionen inte är i topp just nu.

Får man fråga vad hela kalaset gick på?
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Fina bilder och extremt fina vyer. Det om något är min drömresa, synd bara att konditionen inte är i topp just nu.

Får man fråga vad hela kalaset gick på?
Tack!
Man måste vara konditionsstark och ha starka ben. Du bör ha alpin klättervana och vara en god skidåkare.
Resa ner till Frankrike + "turen" inkl allt gick på runt 12-13 tusen kr. Inte värre än någon annan skidsemester. UCPA är otroligt prisvärda och där kan man skaffa sig både alpin som skiderfarenhet i kursväg. Även nybörjar randonné!
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Tack!
Man måste vara konditionsstark och ha starka ben. Du bör ha alpin klättervana och vara en god skidåkare.
Resa ner till Frankrike + "turen" inkl allt gick på runt 12-13 tusen kr. Inte värre än någon annan skidsemester. UCPA är otroligt prisvärda och där kan man skaffa sig både alpin som skiderfarenhet i kursväg. Även nybörjar randonné!
Tack för svaret.

Styrkan i benen har jag nog, annars ligger jag efter, men det ska nog inte vara några större problem att träna upp i såna fall. Skidor har jag åkt i mängder, speciellt i aplerna(Chamonix, Tignes, Val d'isere, Cervinia, Serre Chevalier samt Zermatt), offpist har jag bara hållit på med i två säsonger.

Ska bara försöka övertyga en kompis o följa med, isåfall blir det nästa säsong, förmodligen nybörjar randonnée:)!
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Tack alla! :)
Ursäkta att det blev så bildtungt, men jag hade 450 bilder efter veckan då det är så hänförande vackert och man bara vill suga in allt. Jag skall försöka skaffa en bättre kamera till nästa gång. Min gamla Olympys u-mju från 2005 med 5 Mpix bör snart gå i pension, men den är bra då den är vädertålig och liten och alltid finns tillgänglig i byxfickan.
 
Topp