• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilklockor

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Då jag både gillar äldre bilar o klockor vill jag gärna se vad ni har i det ni rullar.
Här kommer min Alfas Jaeger samt det jag för dagen åkte runt med.
bild10.jpg

bild9.jpg

J.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Trevligt......snygg klocka!

Har haft två Masseflösi....en 222 från -89 och en Ghibli Cup från -96. Har för mig att det satt en Cartier i 222:an......i Ghiblin satt nåt annat.....ska rota fram bilder imorn...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Detta är ju en mc-klocka och inte en bilklocka, men ni fattar poängen. Köpte en centermutter-klocka som matchar hastighetsmätaren/varvräknaren från ebay för 60kr inkl frakt :mrgreen:

Thruxton6309-1.jpg
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Davvan skrev:
Trevligt......snygg klocka!

Har haft två Masseflösi....en 222 från -89 och en Ghibli Cup från -96. Har för mig att det satt en Cartier i 222:an......i Ghiblin satt nåt annat.....ska rota fram bilder imorn...


Lite bilder....kunde inte hitta någon bra från min vita 222:a.....så jag knyckte en från Il internet med tillhörande text


Cartier-MaseratiBiturbo-1.jpg


Maseratis ovala klocka är en av bilvärldens mest välkända inredningsdetaljer. Hos modellen BiTurbo tillverkades klockan av juvel- och smyckesmästaren Cartier.

Dock hade jag en ok bild på min Ghibli Cups dashboard......ser att klockan är i princip likadan....tyvärr är bägge sålda....galna bilar...speciellt Cup:en....

Bild223.jpg
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
yonsson skrev:
Detta är ju en mc-klocka och inte en bilklocka, men ni fattar poängen. Köpte en centermutter-klocka som matchar hastighetsmätaren/varvräknaren från ebay för 60kr inkl frakt :mrgreen:

Thruxton6309-1.jpg


Vad är det jag skådar?! :D

Är det en till Thruxtondåre här på forumet?


 

Knät

Cartier
jakob.dala skrev:
Då jag både gillar äldre bilar o klockor vill jag gärna se vad ni har i det ni rullar.
Här kommer min Alfas Jaeger samt det jag för dagen åkte runt med.
J.

Ohh.. Underbar bil och underbara klockor.. Just nu har jag bara bilar med digitala ur i, men hoppas på nån äldre kärra inom hyfsad snar framtid.. Drömmen är en Montreal men med tur så blir det en Junior iallafall.. Fast om min fru får bestämma så blir den en Mini från 70-talet..
Alfor som har passerat är en 156 2,0Ts, som råkade ut för motorhaveri (tack var en fru som inte kollade oljesticka vid varje tankning..) och grava rostangrepp men nu renoveras av den något tokige alfasamlaren J.Aineland.. Men ögonstenen var en 33 Permanent4 som tyvärr fick säljas då jag själv inte hade tid att renovera den, råkade ut för kamremsbrott efter avåkning i snö som fyllde hela motorrummet och då tryckte in kamremskåpan.. Förbannat surt.. Men kul som f-n hade jag fram tills des..
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Knät skrev:
156 2,0Ts, som råkade ut för motorhaveri (tack var en fru som inte kollade oljesticka vid varje tankning..) och grava rostangrepp men nu renoveras av den något tokige alfasamlaren J.Aineland..

...och som Knät försökte lura på undertecknad...
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Knät skrev:
jakob.dala skrev:
Då jag både gillar äldre bilar o klockor vill jag gärna se vad ni har i det ni rullar.
Här kommer min Alfas Jaeger samt det jag för dagen åkte runt med.
J.

Ohh.. Underbar bil och underbara klockor.. Just nu har jag bara bilar med digitala ur i, men hoppas på nån äldre kärra inom hyfsad snar framtid.. Drömmen är en Montreal men med tur så blir det en Junior iallafall.. Fast om min fru får bestämma så blir den en Mini från 70-talet..
Alfor som har passerat är en 156 2,0Ts, som råkade ut för motorhaveri (tack var en fru som inte kollade oljesticka vid varje tankning..) och grava rostangrepp men nu renoveras av den något tokige alfasamlaren J.Aineland.. Men ögonstenen var en 33 Permanent4 som tyvärr fick säljas då jag själv inte hade tid att renovera den, råkade ut för kamremsbrott efter avåkning i snö som fyllde hela motorrummet och då tryckte in kamremskåpan.. Förbannat surt.. Men kul som f-n hade jag fram tills des..

Har ägt en hel del bertones men giulia super är nåt annat. Montreal är självklart en dröm när man får mer plats.
Det är bara att kasta dig in i alfaträsket igen man kommer liksom inte ur det. Väldigt likt klockträsket. ; )
J.
 
Topp