• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Billig Patek?

par

Patek
2-Faktor
Billig PP på blocket? Har dålig kunskap här men det här känns väll billigt? Om inte känns det som en hög Bang for the buck Patek.
3339055963.jpg


http://www.blocket.se/stockholm/Patek_Philippe_Moon_Phase_50839659.htm?ca=21&w=3
 

par

Patek
2-Faktor
Okej, kanske är en fake annons. Samtidigt känns det som en patek köper inte vilken dåre som helst o bara lastar upp 120 kakor? Fel klocka o scamma med enligt mig.

Men modellen känns trevlig, någon som besitter kunskap?=)
 

Jonazid

Omega
Vart folk bor är ju inte av relevans, vad är det för idioti. Vad skadar det att ringa på klockan.

Inte lägger du upp dom pengarna utan att kolla upp klockan först.
 

Optimisten

Cartier
Menade givetvis bara att det är korkat att dra slutsatser om vad folk har råd med, alternativt hur de fått råd med det, baserat på att de bor utanför tullarna. Jag bor ju i en betydligt sämre förort än Hägersten/Liljeholmen och har ändå dyra grejer hemma, som varken är stulna, fake eller köpta för olagliga pengar.

Inte alls menat som ett dumt skryt.

Jag håller med. Men jag skulle nog känna mig mer bekväm med att åka ut med 120 000 i kontanter (för att köpa en klocka) till en Lidingövilla än till en lägenhet i Tensta. (Båda ligger dock utanför innerstan ;)).

I ett bredare resonemang tycker jag det är sorgligt att se hur Sverige som samhälle håller på att falla sönder, att man tänker på sånt här.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Jag håller med. Men jag skulle nog känna mig mer bekväm med att åka ut med 120 000 i kontanter (för att köpa en klocka) till en Lidingövilla än till en lägenhet i Tensta. (Båda ligger dock utanför innerstan ;)).

I ett bredare resonemang tycker jag det är sorgligt att se hur Sverige som samhälle håller på att falla sönder, att man tänker på sånt här.



Personligen så skulle jag överhuvudtaget inte åka hem till någon och göra upp en affär, oavsett var dom bor i stan så görs affär alltid upp hos AD eller bank.

Att Sverige håller på att falla sönder stämmer verkligen inte men sådana diskussioner hör IMO inte hemma på KS.
 

morrism

Audemars
Hägerstensåsen är väl värsta lyx-villorna? Har ni inte sett Vinterviken?
Liljeholmen speciellt ner mot kajen är ju att jämföra med hammarby sjöstad, även i gröndal ner mot vattnet, resten av gröndal och aspudden är ju barnfamiljsghetto, värsta idyllen.
 

Boris Balkan

Fark you!
Personligen så skulle jag överhuvudtaget inte åka hem till någon och göra upp en affär, oavsett var dom bor i stan så görs affär alltid upp hos AD eller bank.

Words to trade by.

Att Sverige håller på att falla sönder stämmer verkligen inte men sådana diskussioner hör IMO inte hemma på KS.

Ja iaf off topic. Tolkade dock inte optimistens ord som du verkar göra.
 

Optimisten

Cartier
Personligen så skulle jag överhuvudtaget inte åka hem till någon och göra upp en affär, oavsett var dom bor i stan så görs affär alltid upp hos AD eller bank.

Om jag kan kontrollera en säljare via allt från taxkalendern, företagsregister, tingsrätten, och jag vet hur klockan skall se ut + har glasboettlock + priset är väldigt rätt så skulle aldrig jag tjafsa med en säljare som är upptagen och faktiskt inte hinner springa förbi och lägga 1-2 timmar + resor hos t.ex. Rob. E.. Även om det var över 100 000 kr det handlar om. Så har jag gjort bilaffärer och klockor är ju ingen enorm skillnad.


Att Sverige håller på att falla sönder stämmer verkligen inte men sådana diskussioner hör IMO inte hemma på KS.

Diskussionen handlade om att många här faktiskt funderade kring var de kände sig bekväma med att göra klockaffärer.

Sverige är ingen "failed state", men i övrigt går det mesta åt fel håll.

För att hålla det inom denna sitens ämne, kolla bara på alla rån mot klockbutiker, och vad det lett till. Ringklocka vid dörren, luftsluss. Eller en klockmonter med 15 minuters tidslås och en konstruktion som gör att de anställda får fiska ut klockorna med en plockarm? WTF???

Själv skulle jag aldrig, oavsett tid på dagen, åka tunnelbana med en guldrolex och kortärmat i 08. Varför känner jag mig inte bekväm med denna tanke? Skall jag bara acceptera detta?

Är det inte lika sjukt att acceptera detta som vi har kommit att acceptera att man inte kan bada över allt pga miljöförstöring?

Skall vi bara sitta här och diskutera klockor som man går och tittar på i sitt bankfack? Skall jag bara acceptera att det blir som i Brasilien där man knappt kan/vill ha ens en stål Rolex utanför bevakade områden?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Om jag kan kontrollera en säljare via allt från taxkalendern, företagsregister, tingsrätten, och jag vet hur klockan skall se ut + har glasboettlock + priset är väldigt rätt så skulle aldrig jag tjafsa med en säljare som är upptagen och faktiskt inte hinner springa förbi och lägga 1-2 timmar + resor hos t.ex. Rob. E.. Även om det var över 100 000 kr det handlar om. Så har jag gjort bilaffärer och klockor är ju ingen enorm skillnad.




Diskussionen handlade om att många här faktiskt funderade kring var de kände sig bekväma med att göra klockaffärer.

Sverige är ingen "failed state", men i övrigt går det mesta åt fel håll.

För att hålla det inom denna sitens ämne, kolla bara på alla rån mot klockbutiker, och vad det lett till. Ringklocka vid dörren, luftsluss. Eller en klockmonter med 15 minuters tidslås och en konstruktion som gör att de anställda får fiska ut klockorna med en plockarm? WTF???

Själv skulle jag aldrig, oavsett tid på dagen, åka tunnelbana med en guldrolex och kortärmat i 08. Varför känner jag mig inte bekväm med denna tanke? Skall jag bara acceptera detta?

Är det inte lika sjukt att acceptera detta som vi har kommit att acceptera att man inte kan bada över allt pga miljöförstöring?

Skall vi bara sitta här och diskutera klockor som man går och tittar på i sitt bankfack? Skall jag bara acceptera att det blir som i Brasilien där man knappt kan/vill ha ens en stål Rolex utanför bevakade områden?

Ja ja, Sverige går under även om vi aldrig haft det så bra som nu...
 

par

Patek
2-Faktor
Allting kom väldigt off topic. Egentligen var det inte annonsen i sig som slog mig utan att de verkar ligga lågt i pris i förhållande till vad en månfas PP brukar kosta.
 

morrism

Audemars
Själv skulle jag aldrig, oavsett tid på dagen, åka tunnelbana med en guldrolex och kortärmat i 08. Varför känner jag mig inte bekväm med denna tanke? Skall jag bara acceptera detta?

Är det inte lika sjukt att acceptera detta som vi har kommit att acceptera att man inte kan bada över allt pga miljöförstöring?

Skall vi bara sitta här och diskutera klockor som man går och tittar på i sitt bankfack? Skall jag bara acceptera att det blir som i Brasilien där man knappt kan/vill ha ens en stål Rolex utanför bevakade områden?


Men vadå med en bra försäkring är det ju bara att langa över rollen med ett leende och säga "Det e lugnt, jag tar ut en ny på måndag"?
 

Optimisten

Cartier
Men vadå med en bra försäkring är det ju bara att langa över rollen med ett leende och säga "Det e lugnt, jag tar ut en ny på måndag"?

Visst...Så enkelt har det inte varit för dem jag känner som varit utsatta för rån. Vissa har tagits ner på marken, slag, spark, blod, etc... + psykiska följder.

Och på tal om psykiska följder, allt går inte att försäkra mot...
folk_valdtakt_1975_20081.jpg
 

Optimisten

Cartier
Allting kom väldigt off topic. Egentligen var det inte annonsen i sig som slog mig utan att de verkar ligga lågt i pris i förhållande till vad en månfas PP brukar kosta.

Ja, som sagt finns de "ännu billigare" i stål stål. Riktigt fin klocka faktiskt, även om Nautilusen ger ännu mer habegär. Nautilusen börjar runt 200' SEK.
http://www.ablogtowatch.com/patek-philippe-ref-5085-watch-available-on-james-list/
http://www.chrono24.com/en/search/index.htm?dosearch=true&query=patek 5085&resultview=list&searchexplain=1&sortorder=1&suchen=Search&SETLANG=en_GB&SETCURR=SEK
 
  • Like
Reactions: par
Topp