• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Billig rengöring och inoljning av loppisfynd?

AlbinN

Basic
Jahapp, då har man halkat dit på loppis-klockor också...

Fick tag på två gamla mekaniska ur i veckan som nog skulle behöva en rengöring och rundsmörjning.
Men eftersom det rör sig om en investering på totalt hisnande 500 kr, så vill jag inte gärna lägga ett par tusen på att serva dem.

Är det nån som vet var man kan få dessa "fulservade" i brist på annat ord?
Gärna i Skåne och då helst västra Skåne.
Jag talar om en rengöring och inoljning endast, inte byta delar eller likande.

Klockorna går och håller tiden fårvånansvärt bra, men jag undrar hur länge till...

Tacksam för svar

Bilagor

• 20180205_224538.jpg
    20180205_224538.jpg
    106.3 KB · Visningar: 24
Jahapp, då har man halkat dit på loppis-klockor också...

Fick tag på två gamla mekaniska ur i veckan som nog skulle behöva en rengöring och rundsmörjning.
Men eftersom det rör sig om en investering på totalt hisnande 500 kr, så vill jag inte gärna lägga ett par tusen på att serva dem.

Är det nån som vet var man kan få dessa "fulservade" i brist på annat ord?
Gärna i Skåne och då helst västra Skåne.
Jag talar om en rengöring och inoljning endast, inte byta delar eller likande.

Klockorna går och håller tiden fårvånansvärt bra, men jag undrar hur länge till...

Tacksam för svar
Det finns många duktiga hobbyurmakare här på KS, sök så ska du finna.
Ett alt är väl att skicka dom med post till en urmakare som inte bor lokalt?
Jag fick precis hjälp av @rogart-63 , han verkar dock i Småland...

Är lite i samma dilemma. Bengt Svensson i Helsingborg svarar ju inte i telefon längre så man undrar ju om han fått corona riktigt allvarligt? Finns en herre i Röstånga. Urbra heter bolaget och han har en verkstad på sin gård. Har nyttjat honom för enklare koll av en klocka men aldrig för tvätt och olja. Så pris är lite oklart men kanske värt att höra efter. https://www.urbra.se/urmakeri/urhem100524.html

Är lite i samma dilemma. Bengt Svensson i Helsingborg svarar ju inte i telefon längre så man undrar ju om han fått corona riktigt allvarligt? Finns en herre i Röstånga. Urbra heter bolaget och han har en verkstad på sin gård. Har nyttjat honom för enklare koll av en klocka men aldrig för tvätt och olja. Så pris är lite oklart men kanske värt att höra efter. https://www.urbra.se/urmakeri/urhem100524.html

Har hört gott om honom (Urbra), men aldrig nyttjat själv.

Man vet att någon som har en så fruktansvärt dålig hemsida rimligtvis måste vara bra på något annat. ;)
Skämt åsido - men den bär stora likheter med min första hemmaklackade sida. Det var kanske 1996 eller så.

Urbra tar från: 484kr för kortning av länk, känns lite styvt även hans andra priser är lite tuffa ibland tycker jag.
Dock inget sagt om kvaliten på arbetet :)

Tillbaka
Topp