• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Billig urmakare i Sthlm för service?

PJW

Audemars
2-Faktor
Har två mekaniska klockor som skulle behöva servar, en Omega Seamaster -69 och en Atlantic Världsmästarur 50-tal. Atlanticen har helt stannat och seamastern går något för fort. Har ni några tips på var i Stockholm jag skulle kunna lämna in dessa för en vettig peng?
 
Vill du att det ska vara billigt, eller gå bra? (Självklart är det inte riktigt så svartvitt)
I mitt tycke är Omegan väl värd en service av någon som vet vad de håller på med. Urmakarna på Rob Engström är väldigt duktiga, framförallt Jonas när det gäller Omega.
 

plattfot

Rolex
Billig är ett relaivt begrepp, men tror du får söka dig utanför stockholm och även utanför sverige för att komma undan billigt.
Jag har servat hos en urmakare Vadstena och Lund med gott resultat och någon hundralapp lägre än om jag gått till närmaste klockbutik.
Kan du tänka dig skicka klockorna utomlands kan jag rekommendera Richard Askham (i UK)som plockar ner, tvättar, återmonterar och oljar (ej att förväxla med riktig service) för omkring 80 pund.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Werner på ABC på Hornsgatan kan Omega och har tillgång till delar. Om han är billigast vet jag ej men det går snabbt i alla fall, de klockor jag lämnat in har varit färdiga på en vecka.

Sen var jag för länge sedan hos Ove Urmakare ( på västmannagatan tror jag) Lite kufisk och ingen vidare ordning, udda öppentider... men billig. Du går dit på egen risk
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Hör med någon utav hemmapularna på forumet annars. Finns några stycken som är duktiga, bara lägga ut en köpes anons så kommer nog någon höra av sig :)
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Någon som har någon uppfattning av Dr watch i sthlm?

Har ingen egen erfarenhet, väntar i skrivande stund på återkoppling på en förfrågan jag sänt. Har till absolut största del hört gott om honom, tror dock Aurum(om jag minns rätt) haft strul med någon klocka hos honom, för några år sedan.
 
Topp