• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Billiga "dressdykare" ?

marer

Cartier
Så här känner jag mig när jag testar dykarklockor.
img_0431_156152367.jpg


De är oftast gigantiska, bygger på höjden och passar inte alls mina smala handleder. Letat i flera dagar och hittat många fina badklockor men det slutar alltid med att jag svärandes måste stänga ned fliken när måtten på boetten uppdagas. Jag vill alltså inte ha en slaktverktyg för vithaj utan ett nätt armbandsur.
Såg en annons här på KS med rubriken "dressdykare" vilket är precis vad jag söker. Det var en mycket fin Omega seamaster 120 som tyvärr är över min budget, men det är alltså något liknande jag letar efter.

crown-jpg.16281

Bild från nätet.

KRAV: Helst 36-40mm, 100m WR och maxpris 3000 kr då den bara ska fungera som en sommarbeater.
Tips motages gärna!
 

Wiliamo

Panerai
Förvisso ingen dykare per se, men ändå sportig och dressad på samma gång. Vi pratar om en Seiko SNKK47 med 7S26-verket. Klockan kommer på länk och du får tag på en för runt 500 kr (ja, du läste rätt). Jag tycker den är fantastisk och det är sjukt hur mycket man får för pengarna. En grym sommarbeater om inte annat:
image.jpeg
 

marer

Cartier
Förvisso ingen dykare per se, men ändå sportig och dressad på samma gång. Vi pratar om en Seiko SNKK47 med 7S26-verket. Klockan kommer på länk och du får tag på en för runt 500 kr (ja, du läste rätt). Jag tycker den är fantastisk och det är sjukt hur mycket man får för pengarna. En grym sommarbeater om inte annat:
image.jpeg
Riktigt snygg! Synd på 30 ATM bara. Fördelen med det priset är ju att man kan lämna kvar den obevakad på stranden när man kliver ner i vattnet.
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Så här känner jag mig när jag testar dykarklockor.
img_0431_156152367.jpg


De är oftast gigantiska, bygger på höjden och passar inte alls mina smala handleder. Letat i flera dagar och hittat många fina badklockor men det slutar alltid med att jag svärandes måste stänga ned fliken när måtten på boetten uppdagas. Jag vill alltså inte ha en slaktverktyg för vithaj utan ett nätt armbandsur.
Såg en annons här på KS med rubriken "dressdykare" vilket är precis vad jag söker. Det var en mycket fin Omega seamaster 120 som tyvärr är över min budget, men det är alltså något liknande jag letar efter. Annars finns det ju vissa klockor som har en WR över 100m/200m men utan vridning såsom Sinn 556i.

crown-jpg.16281

Bild från nätet.

KRAV: Helst 36-40mm, 100m WR och maxpris 3000 kr då den bara ska fungera som en sommarbeater.
Tips motages gärna!
Har en sådan Omega Seamaster 120 till salu just nu, tråkigt att den är utanför din budget för det är en helt fantastisk dykare som även fungerar som viss dressare. För att svara på din frågeställning tror jag att det är större chans att kolla på vintage dykare, istället för nya.
 

Wiliamo

Panerai
Riktigt snygg! Synd på 30 ATM bara. Fördelen med det priset är ju att man kan lämna kvar den obevakad på stranden när man kliver ner i vattnet.
Det är i och för sig sant, skulle ju vara tråkigt att få den vattenskadad oavsett priset. My bad, kollade inte kriterierna tillräckligt noga. Rekommenderar dock fortfarande klockan i sig:D
 

marer

Cartier
Har en sådan Omega Seamaster 120 till salu just nu, tråkigt att den är utanför din budget för det är en helt fantastisk dykare som även fungerar som viss dressare. För att svara på din frågeställning tror jag att det är större chans att kolla på vintage dykare, istället för nya.
Ja det var den jag såg, otroligt fin klocka! Det jag är rädd för med vintage är att de inte håller tätt lika bra och då eventuellt måste servas. Man kan ju förstås trycktesta innan för att försäkra sig om vattentåligheten.
 

Wiliamo

Panerai

Platinum

Cartier
Antagligen inte exakt vad du söker men SKX013 kanske? Som storebrorsan skx007 men mindre (37 eller 38mm).
SKX013K1_MED.jpg


Finns ju en del liknande Seikos från 60-talet men dessa lär antagligen vara svårhittade alternativt dyrare skulle jag tro.

6217tropic.jpg

Ping @yonsson
Edit: Det är nog en Seiko 62MAS på bilden.
 

marer

Cartier
Antagligen inte exakt vad du söker men SKX013 kanske? Som storebrorsan skx007 men mindre (37 eller 38mm).
SKX013K1_MED.jpg


Finns ju en del liknande Seikos från 60-talet men dessa lär antagligen vara svårhittade alternativt dyrare skulle jag tro.

6217tropic.jpg

Ping @yonsson
Edit: Det är nog en Seiko 62MAS på bilden.
Jag har testat 007:an som kändes för stor, men visste inte att det fanns en mindre modell. Ska absolut kolla upp den, tack för tipset! :)
 

Ale

Cartier
Ok, det förklarar varför ingen har föreslagit den innan, blev helt paff...
Kan du tänka dig att stecha budget en aning? :D
 

Chuck

Patek
2-Faktor
30atm räcker bra, duschade och badade med min digitala 200kr Casio i stort sett varje dag under 6 månaders tid :D inga problem
 
Topp