• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Billigaste urverket?

Kattvakt

Silver
2-Faktor
Vilket är det absolut billigaste urverket man kan få tag på?

I någon parfymklocke-bashing-tråd sades det att man kunde få Miyotaverk för 15 kr styck. Är detta det billigaste som finns, eller finns det något billigare?

Men sedan när jag var i Asien förra året såg jag att det fanns gatuklockor för 10-15 kronor styck. Vad är det för urverk som kan tänkas sitta i dem?

Jag vill ha det absolut billigaste som finns att tillgå på denna planet.

3947044-wooden-handmade-sun-dial-clock-Stock-Photo.jpg

:D

Nyfiken fråga bara, vad ska du med verket till? Bygga klockor i volym eller sätta i det i en befintlig klocka? Eller är du bara nyfiken på hur billiga urverk det finns?

Det är när företag köper verk i stor mängd de blir riktigt billiga. Du kan säkerligen få tag på ett kinesiskt verk för mindre än en krona st om du ser till att köpa ett par tusen.

Jag bestämde mig för att undersöka min kinaklocka idag, och ser man på, det var ju ett SL68 som satt däri.
eKxm2Gf.jpg

7IiKLlU.jpg

Det syns inte så bra på bilden, men det står SL68 med små bokstäver.

Det var nämligen så att klockan hade slutat fungera, så då tänkte jag att jag kan ju öppna den med min lilla verktygslåda som jag nyligen köpt.

Jag bifogar ett par extra bilder, så att ni kan få njuta av skönheten:
Yb5A0CN.jpg

Kugghjul i prisvärd och tålig plast:
hMI70VY.jpg

Senast ändrad:
Jag bestämde mig för att undersöka min kinaklocka idag, och ser man på, det var ju ett SL68 som satt däri.
eKxm2Gf.jpg

7IiKLlU.jpg

Det syns inte så bra på bilden, men det står SL68 med små bokstäver.

Det var nämligen så att klockan hade slutat fungera, så då tänkte jag att jag kan ju öppna den med min lilla verktygslåda som jag nyligen köpt.

Jag bifogar ett par extra bilder, så att ni kan få njuta av skönheten:
Yb5A0CN.jpg

Kugghjul i prisvärd och tålig plast:
hMI70VY.jpg
Man riktigt känner hur munnen börjar producera saliv när man ser skönheten och detaljarbetet. Saglande karlar !

Tillbaka
Topp