• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilstereo var går gränsen för dumsnål?

Gnomon

Basic
I min lilla MB SLK så sitter en Pioneerstereo, den ser ut som ett flipperspel och blinkar hela tiden, den låter ok..
Största problemet är att jag ansluter telefonen till AUX ingången via en adapter och laddningssladd, det blir en hel del störande sladdar som hänger.

Jag funderar på att lösa en del av problemet med en blueetoothstereo.
Bilen är för gammal för knappar på ratten och andra finesser, jag vill bara ploppa in en ny stereo och kunna köra spotify utan sladd.

Skulle denna fungera eller kan jag lika köpa något från kina för 250:- ?

Du får ju, som alltid, vad du betalar för. Dock är det ju fler delar som spelar in i en bilstereo än själva huvudenheten så som högtalare och slutsteg om du har detta.

Jovisst.
I förra bilen monterade jag en stereo från Teknikmagasinet för ca 400:- , usb lickade då, den var betydligt sämre än den jag tog ut. Det är dryga 10år sedsn och det har hänt en del med miniförstärkare sen dess.

Tror säkert den stereo du länkade till fungerar bra och ger bra ljud om jag utgår från att du har original högtalare eller högtalare från det bilen byggdes. Om inte annat kan du ju börja med huvudenheten och sedan uppgradera högtalarena framöver om du önskar en än bättre ljudupplevelse.

Tillbaka
Topp