• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Birthyearwatch

FilleS

Basic
Godkväll KS

Vet inte om detta ämne redan finns men antar att det diskuterats någonstans. Ta gärna bort detta isf eller guida mig rätt :)
Jag undrar vad ni har för birthyearwatches? Posta gärna och berätta historien om ni har lust!
Är själv på jakt efter en tacksam för tips på hur man kan söka igenom webben på vad som finns där ute för mitt födelseår. (1992)

Ha de fint!

16753 Root beer
Varför? Den passar oss med en viss svärta i själen aka "dirty souls"
Historien är inte ens rumsren nog att berätta i öppna sällskap.:)
IMAG4055.jpg

Haha inte ens på en fredag går det att berätta? Well, jag vill veta mer :D Vilket år var det på denna? Den va riktigt snygg iaf! Faktiskt inte hört root-beer tidigare :)

Har haft drivor med årsklockor. Går verkligen i gång på det! Extra kul med t.ex. Seiko där man utifrån serienr även kan utläsa månad. Blir lite mer av en sport att pricka in båda två. Vet att det finns några som räknar 9mån bakåt från födseln för att hitta en klocka från den tid då man faktiskt blev tillverkad men för egen del så är det månaden man föddes i som är det intressanta. Tycker även att det är sjukt kul att jaga årsklockor åt andra i brist på annat :)

Senast ändrad:
Kul koncept, alla som har flanerat förbi Burlington Arcade i London har säkert funderat äver om de ändå ska ha en birthyear watch.

Vilket är det bästa året att vara född utifrån tillgängliga referenser, tro?

Kul koncept, alla som har flanerat förbi Burlington Arcade i London har säkert funderat äver om de ändå ska ha en birthyear watch.

Vilket är det bästa året att vara född utifrån tillgängliga referenser, tro?
Vad är Burlington Arcade för något kul? Är mest i Liverpool när jag är i England dock. Den blåa delen av stan vill säga ;)

EE106B90-287B-4132-A7CF-8D8E4B90621D.jpeg

Heeeeelt galen historia, hade druckit ett glas, satt och slösurfade köp o sälj forumet här och så uppenbarade sig denna -83’a. Så jag köpte den och använder den ofta sen dess. Min favorit i samlingen.
Var tvungen att kolla din klocka igen. Den har allt jag gillar. Grönt på guld, magiskt mocka, datumbubbla och veckodag på toppen. Önskar jag var född samma år som dig nästan :D

Tillbaka
Topp