• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bisarra klockfrågan?

V

Viggen

Guest
Låt oss säga att du har dött. Vilken av dina nuvarande klockor vill du bli begravd med?

Du får bara välja en och den måste komma från din nuvarande samling.

Jag själv väljer min Luminox 3081´a.
 

Bilagor

  • DSC_0005.JPG
    DSC_0005.JPG
    120.3 KB · Visningar: 484
C

Crowolf

Guest
Måste bli denna. Tror den redan legat i nån grav.... :)

uqe9aput.jpg




Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Isodor

Audemars
Skin & Bones Baby.

Mina framtida ungar ska få ärva min samling jag håller på bygga upp...
 

paradis

Audemars
LongCon skrev:
Nåt billigt sikt. De fina ska ungarna ha :)




+1varför ta med sig i graven......Romerna (zigenare) begravdes för många år sen med sin bästa guldklocka,guldkedja,mm,tills någon började bryta upp gravarna.Tror att än idag så slinker det med en ring,eller ngt litet.
 

Hardy

Thug
Tror ja slänger med en riktigt riktigt fake Rolex.
Så gravplundrarna blir besvikna när de ska sälja godset. :shock: :shock:
 
V

Viggen

Guest
Kul att det blir så många olika och roliga svar. Min fråga är ju inte allvarligt menad, med tanke på mitt klockval så hoppas jag att alla förstod det. :)
 

Jonaz

Rolex
Det får väl bli nån quartzare, jag lär väl inte hålla igång nån automat antar jag... Om vi inte kan smyga ner en winder med förlängningssladd, då snackar vi... ;)


iPhone | Tapatalk
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har ju tänkt bli krimerad och ska klockan överleva den behandlingen, så får det nog vara en g-shock.
 

Ljuv

Omega
Samtliga klockor i min samling finns testamenterat till min son....Annars köper väl frugan handväskor för dom :lol:
 
Vete tusan - - -

Har jag barn - vilket jag inte har ännu - så vill jag att mina klockor ska leva vidare - - - Jag bryr mig ärligt talat inte så mycket om vad som händer när jag är död. Den klocka jag känner mig starkast knuten till är dock morfars Omega.

Ibland får jag för mig att tatuera in en snygg klocka på klockarmen, precis där klockan sitter, så att tatueringen bara syns när man tar den riktiga klockan av sig. Då ser det ut som att man har en klocka på sig även fastän man inte har det. Och vem vet - snart kanske man kan operera in ett lite urverk i armen? :D
 
Senast ändrad:

Snigel

Cartier
2-Faktor
Det får väl bli nån quartzare, jag lär väl inte hålla igång nån automat antar jag... Om vi inte kan smyga ner en winder med förlängningssladd, då snackar vi... ;)


iPhone | Tapatalk

Där fick man sig ett gott skratt!

Nuvarande samling, hmm. Får bli min Seiko Monster som jag tar med mig ner i kistan isåfall, bara för att den har så in i helvete bra lume.
 
Min Omega som jag fick i gåva från min farfar, då den tickar iprincip perfekt sedan -69 med knappt någon service alls samt att den betyder mer än alla andra klockor tillsammans för mig.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
När jag dör kan mina efterlevande slänga mig på soptippen och finns det några klöver över så hoppas jag att de gör något roligt för dem.
 
Topp