• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blå eller svart omega SMP?

Omega SMP

  • blå

    Röster: 73 56.2%
  • Svart

    Röster: 57 43.8%

  • Totala väljare
    130

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Alla säger att det ska vara den blåa vågor för att det är den klassiska. Men jag föredrar den svarta. Den är mer stilren och tuff
 

LS

Panerai
2-Faktor
Om det är nya keramiska modellen du syftar på stod jag inför samma dilemma. Testade blåa och svarta om och om igen, surfade bilder och velade fram och tillbaks.

Till slut föll valet på den svarta. Jag tyckte personligen den var stiligare, även om blåa är lite sportigare/häftigare. Då det är min enda klocka så kändes även svart som ett säkrare val som passar till allt. Efter en månad är jag fortfarande helnöjd med valet, men det hade jag säkert varit med den blåa också :)
 
Svart tavla med vågor är läckert
20150905_205415.jpg
 

Brutus

Cartier
2-Faktor
Svårt val... Blått känns lite mer genuint omega, svart har på något sett paxats av rolex. Men svart passar ju till allt....
 

Platinum

Cartier
Gamla: Blå
Nya: Blå
Gamla > Nya

Om man inte är tät, då köper man en av varje för den svarta är inte dum den heller.
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Den blå klassiska är förstås legendarisk i sig men jag tycker att den nya svarta SMP-C är flera klasser snyggare och mer unik i djungeln med det överflöd som finns av blå SMP därute.

På andra plats kommer 2254 alla gånger framför den blå.
 
Topp