• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blå plast, varför?

TobiasD

Pandion
Friends Of KS
2-Faktor
Tjena,

Är det någon som vet varför klockor ofta skickas med blått plast på stållänk och ibland också boetten? Vad är meningen med att den är blåfärgad? Jag frågar eftersom att datorkomponenter ofta skickas med rosa frigolit/plast utan någon tydlig anledning, ganska weird.

Tjena,

Är det någon som vet varför klockor ofta skickas med blått plast på stållänk och ibland också boetten? Vad är meningen med att den är blåfärgad? Jag frågar eftersom att datorkomponenter ofta skickas med rosa frigolit/plast utan någon tydlig anledning, ganska weird.

För att folk ska plasta av innan användning....kanske :)
Tillverkaren vill naturligtvis att du avplastar, för att förenkla är plasten blå, för att då syns den och är lättare att få bort!

Blått eller rosa är nog mera slump beroende på plastleverantör (pris), även om jag tycker blått passar lite bättre på ”hårda” rostfria delar. Huvudsaken det är fult nog så folk inte får för sig att behålla det på i nån sjuklig ”hairline fobi”:nailbiting:

Det är lite olika, men jag har märkt att det ofta finns blå plast vid till exempel lås och polerade delar på länkar.
Kan tycka att det är löjligt om dom kör färgad plast för att du ska plasta av den direkt, det är väl upp till köparen om han vill ha på plasten så länge som möjligt eller inte.

Tillbaka
Topp