• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Blå Rolex Datejust 16030 • Nyservad med garanti

Weberg

Audemars
NpSaIHA.jpg

P6qXwTc.jpg


En 16030 med quickset som jag har lagt ner mycket tid och pengar på. Klockan är helservad hos Nymans Ur för 9 300 kr under nära två månader nu i höstas. Mycket nytt inklusive glas och även helt ny krona. Garanti till september 2016 (service sticker kvar på boetten).

Klockan är daterad till 1979-80, och armbandet som är märkt "C" är från 1978 och original till klockan. Dessa tillverkades i många fall kalenderåret tidigare.

Originaltavlan är från början silver och jag letade länge innan jag hittade just denna blåskimrande skönhet, som i mitt tycke är en av de vackraste i kombination med visare och index i guld. Tavlan med visare är köpt av seriös handlare och kostade runt 2 000 kr, även den bytt av Nymans Ur.
Den finns ett litet jack på baksidan av boetten (se bild) annars kan jag inte komma på något negativt om klockan.

Kommer på original och orörd 62510H jubilee-länk med 555-ändlänkar och normal stretch för åldern som sitter skönt och runt handleden. En extra länkbit medföljer och även originaltavlan. Tillfälle!

• Rolex Datejust 16030 w. quickset
• Service pouch
• Servicekvitto/garantisedel
• Rolex Datejust booklet
• Originaltavla ingår

Har sålt flera här på forumet, både Rolex och Tag Heuer, så referenser går att lämna. Affär görs upp F2F eller så skickas klockan med värdefrakt. Returrätt inom 48 timmar med värdefrakt som köparen står för. Returrätt gäller ej vid F2F.
 
Topp