• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blå Tudor Black Bay

Frosse

Cartier
Tänkte precis lägga en tråd om denna härlighet! Tycker att den blå färgen verkligen "lever" och fantastiska visare. Kan definitivt tänka mig denna.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Bra jobbat men det vill inte rycka i baguetten som det gör med den röda.

Men den kanske tar sig när man får se den live, precis som med rödingen!?
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Har dålig koll på storleken på dem däremot.

Samma storlek som den röda, som jag testat både på länk och natot. Den är fetare än exempelvis en Rolex Sub, bärs större. Testade den i februari samtidigt som en Sea Dweller och tidigare nämnda Sub. Vet inte om det stämmer på mått, men jag tycker att BB var fetare än SD också. Lägre än en SKX007 iaf.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Jag gillar den. Har aldrig klickat med den röda, men den här såg faktiskt riktigt trevlig ut.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Samma storlek som den röda, som jag testat både på länk och natot. Den är fetare än exempelvis en Rolex Sub, bärs större. Testade den i februari samtidigt som en Sea Dweller och tidigare nämnda Sub. Vet inte om det stämmer på mått, men jag tycker att BB var fetare än SD också. Lägre än en SKX007 iaf.

Jag fattar att de är lika stora. Det är ju bara olika färger.

Den är väl 41mm, vilket låter bra på pappret. Har klämt, men inte upplevt, så att säga. Höjden har jag dock dålig koll på.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Sval och snygg. När dom ändå flirtar så mycket med sitt heritage/arv så tycker jag att man skulle kunna släppt denna med målade index. Hade ju varit lite ovanligt på dagens marknad.
 

san

Cartier
2-Faktor
Klart snyggare än den röda, men jag hade nästan hoppats på en i stil med mockupen som florerade på nätet förra veckan.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Klart snyggare än den röda, men jag hade nästan hoppats på en i stil med mockupen som florerade på nätet förra veckan.


Det hade varit guld om de släppte denna!

Black-Bay-1.jpg
 

SJ Smythe

Cartier
Riktigt snygg den blå, gillar den verkligen. Bra grej att göra lysmassan vit ist för att köra på med fejkpatina om jag får säga mitt. Storleken är jag inte helt hemma på dock, skulle föredra en mindre storlek, max 40 mm. Vi har nog av dykarklockor i storlekar +40 mm, finns alldeles för få i spannet nedåt och denna vore ju isf ett kul alternativ till en sub. Om storleken nu är mindre känner jag inget behov av att släppa en svart bezel egentligen, köp en 14060 isf...
 
Topp