• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blåst igen...

Ako

Rolex
2-Faktor
Jag gillar Zenith ,när det dök upp en på Tyska Ebay kunde jag inte låta bli , trots lite möglig tavla. Jag hade sätt Defy med liknande case som är ca 39mm , tyckte även att länken var tuff..

image.jpg
image.jpg
image.jpg


Detta var vad jag fick hem , typ 31mm utan krona .. Inte ens min sambo gillar den.
Inte så mycket för pengarna ,den var inte farligt dyr , mest för känslan och förväntningen när man ska öppna något nytt och besvikelsen är total..
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Tråkigt! Var själv med om precis samma sak för ett tag sedan. När inte ens sambon vill bära klockan på armen då känner man sig lite bortfintad men förhoppningsvis lär man sig något ;)
 
  • Like
Reactions: Ako

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tråkigt att det inte blev rätt, rubriken tycker jag dock blev lite missvisande, det låter som du blev blåst men eftersom du inte fick reda på storleken när du frågade (och han inte nämnde den) var det ju upp till dig chansa eller inte. Bara en petitess och surt det blev fel! Men nog finns det säkert intresse för klockan här eller på tradera. Många damer/herrar som gillar mindre vintageur, den var ju cool med :)
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Trist när det händer, har själv åkt liknande grej med storlek fast då stod måttet i annonsen, bara säljaren hade mätt på ett annat sätt.
Egentligen skulle ju det säkraste vara att göra affär f2f, har åkt på att en klocka som var i "perfect working condition" har löst urverk och saknar en distansring, eller "keeps good time" innebär 3min / dygn men det är ju inget som inte urmakaren kan fixa.
 
  • Like
Reactions: Ako

Ariste

Audemars
2-Faktor
Trist, Ako! Känner igen den känslan, trist när det händer och speciellt när jag slarvat i min research och chansat...det har hänt mååånga gånger och allt löser sig. Har jag lärt mig av misstagen: Japp! Kommer jag göra det igen: Japp!
Kombinationen av lättja, spontanitet, kaffepengar, beroende och slarv kommer leda mig dit igen.;)
Är det kört att returnera den så putsa upp den och ge bort den i julklapp eller auktionera bort den till förmån för BCF, ha det fint!
 
Topp