• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blått är flått - dagens poll!

Vilken väljer man?

  • Aqua terra skyfall 38,5mm

    Röster: 69 52.3%
  • Oyster perpetual 116000

    Röster: 63 47.7%

  • Totala väljare
    132

Sten

Cartier
Klockan kommer att köpas ny och kommer inte att säljas efter det - tänkt att gå i arv.
Hur tänker ni - fördelar och nackdelar?
rolex__116000.jpg
Aqua terra.jpg
 

Dykarsjuk

Omega
Tycker eg omegan är snyggare men stör mig så förbaskat på den avhuggna timvisaren så jag hade tagit rollen trots de groteska siffrorna...

Usch va ja e bitter...
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Omega tavlan är ju snyggare men den avhuggna timvisaren ser ut som en stump. Rolex är nog roligare att låta gå i arv dessutom :)
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Rolex. Klassisk. Aqua Terra linjen har ju ändrat utseende hur många gånger som helst.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
ATn är snyggare och bättre storlek. Rolex är Rolex dock (med tanke på arv). Å andra sidan är Omega faktiskt Omega också, så jag hade gått på ATn! :D
 

Icaras

Rolex
Omega tavlan är ju snyggare men den avhuggna timvisaren ser ut som en stump. Rolex är nog roligare att låta gå i arv dessutom :)
Tänkte skriva precis sådär men ångrade mig, kom tillbaka och såg nu att du hade samma åsikt... :p

Som en "poll" tycker jag nog det är lite missvisande då detta forumet dräller av rolex-fantaster.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Som en "poll" tycker jag nog det är lite missvisande då detta forumet dräller av rolex-fantaster.

Håller med, det kan bli lite missvisande. Jag röstar dock på ATn i det här fallet. Det finns inget jag vill ändra på den. Gillar att datumet sitter djupt. Dessutom är tavlan helt fantatisk.
 
Jag vill egentligen säga omega för att teaktavlan är magisk!

Meeen, den ska gå i arv, och då är det rolex som gäller! :D
 

l.smallbone

Cartier
2-Faktor
Rolex. Som många säger så är timvisaren på Omegan bedrövlig, även om siffrorna på Rolexen inte är någon kyss i solnedgången direkt..
 

4cie

Rolex
2-Faktor
ATn är en riktig fullträff, är riktigt jäkla snygg i den blåa färgen.

MEN eftersom den trots allt ska ärvas och vara kvar i familjen så hade jag valt Rolex.

Rolex är alltid Rolex
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Hade kört ATn, vem vet vilken som är coolast att ärva när det väl blir dags... ATn är snyggast idag så kör på den!
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Tycker nog att även datejust i blått utförande borde beaktas.
Hade samma fundering själv. Valde ATn för att den tavlan har så fantastiskt mycket liv!
 
Topp