• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blått är flått men Grönt är skönt...

Biffbert

Cartier
Hej Kamrater!
Jag sitter i tankarna på att skaffa mig en Breitling Superocean Heritage 42mm, men lider av ett tvättäkta i-landsbekymmer; det finns för många toksnygga varianter. Den första jag hittade var en blå genom nåt halvtråkigt instagramkonto, dock har jag ju mer jag sökt hittat fler och fler varianter, svart talva med bezeln i rosé exempelvis. Mest sugen har jag nog varit på en med grön Bezel och svart tavla (har varit sugen på en Hulk tidigare, men tyckte i slutändan att bezeln såg för plastig ut, vilket den inte gjorde på Bratten).

Så för att sluta ordbajsa och komma till min fråga:
Alla som sitter inne på åsikter, egna bilder eller vad som helst är varmt välkomna att lämna input; vad fan köper jag?! Finns för mycket att välja på och jag har aldrig haft nöjet att klämma på en i verkligheten så vet varken ut eller in.

http://www.uret.se/breitling-superocean-heritage-42-bla-gummi-o42-mm-p-35662.html

http://www.uret.se/breitling-superocean-heritage-42-svart-lader-o42-mm-p-35674.html

http://www.uret.se/breitling-superocean-heritage-42-svart-lader-o42-mm-p-35669.html

http://www.uret.se/breitling-superocean-heritage-42-bla-lader-o42-mm-p-35660.html
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Blå på gummi är snyggast eller skinband för att det är skönast att bära! Kör på den! Skitsnygg, lagom ned-dressat. De med guld/grön ser mest ut som wannabeas.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Var själv inne på en sådan för några år sedan. Tycker absolut att den ska vara på gummi. Således nummer ett.
 

Biffbert

Cartier
Blå på gummi är snyggast eller skinband för att det är skönast att bära! Kör på den! Skitsnygg, lagom ned-dressat. De med guld/grön ser mest ut som wannabeas.

Lutar nog mer åt att skaffa nån av de andra färgerna på gummi i såfall eftersom jag har en Omega som är blå, men jag fattar vad du menar :D
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Känns högst oklart att ha en dykare på läder, därför säger jag valfri fast på gummi.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
nobrainer: svart på mesh!

breitling-superocean-heritage-46-watch.jpg

(förvisso 46:an på bilden, but same same)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Den klockan, tycker jag, är snyggare ju större den är. Har du provat 46:an? Sen tycker jag att du ska köpa den från en AD i Sverige så hjälps vi åt att hålla dem vid liv.
 

svesam

Rolex
Halloj,

Kul att du funderar på en grym Breitling.

Mitt tips oavsett vad du går på för färg är att du köper den på mesh
och kompletterar med gummi i efterhand.
För du kommer förr eller senare att vilja ha det grymma meshet och
att köpa det i efterhand kostar apa...

Lite inspiration på vägen:

Min Blackeye Blue SOHC
image.jpg


Min SOH 42 silverdial
image.jpg


Fruns SOH 38 black on black
image.jpg


Lycka till med köpet :)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
image.jpg

Helt klart no 3. Alltså grön bezel. Försök köpa till en länk annars kör på mesh.

Grönt är lite ovanligare än blått och passar till mer enligt mig, åtminstone om du är som mig och många andra snubbar och har garderoben fylld till bredden med marinblått ;)
 

Biffbert

Cartier
Den klockan, tycker jag, är snyggare ju större den är. Har du provat 46:an? Sen tycker jag att du ska köpa den från en AD i Sverige så hjälps vi åt att hålla dem vid liv.

Aadå, det var mest en bildreferens för att min dator krånglade med uppladdning. Ska förbi stockholm i februari så planerar att komma hem med en ny klocka från AD ;)

Och nej tyvärr inte, har ju aldrig sett en i verkligheten men kollar nog på både och i hufvudstaden :)
 

Biffbert

Cartier
Halloj,

Kul att du funderar på en grym Breitling.

Mitt tips oavsett vad du går på för färg är att du köper den på mesh
och kompletterar med gummi i efterhand.
För du kommer förr eller senare att vilja ha det grymma meshet och
att köpa det i efterhand kostar apa...

Lite inspiration på vägen:

Min Blackeye Blue SOHC
image.jpg


Min SOH 42 silverdial
image.jpg


Fruns SOH 38 black on black
image.jpg


Lycka till med köpet :)

nobrainer: svart på mesh!

breitling-superocean-heritage-46-watch.jpg

(förvisso 46:an på bilden, but same same)

Får nog erkänna att meshen ser bättre ut än vad jag trodde... tyckte den såg rutten ut på urets bilder bara. Blir nog att köpa på mesh och sen köpa till andra band i slutändan kanske :)

Gillar inte dem. Personlig tycker jag om den svarta på gummi mest. Men den är inget alterantiv?
Kan det nog vara, glider däremot längre och längre från den roséfärgade...

image.jpg

Helt klart no 3. Alltså grön bezel. Försök köpa till en länk annars kör på mesh.
Grönt är lite ovanligare än blått och passar till mer enligt mig, åtminstone om du är som mig och många andra snubbar och har garderoben fylld till bredden med marinblått

Ojojoj tackar för bilden, grönt är verkligen förbannat skönt :D
 
Topp