• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Black Bay eller Pelagos, vad säger ni?

Black Bay eller Pelagos, vad säger ni?


  • Totala väljare
    93
  • Enkät stängd .

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag älskade Black Bay och var på väg att köpa en sån. Tycker den är en skön vintageflirt. Snygga visare och snygg röd vridring. Kanske tröttnar man på de? Vad säger easy rider?

Pelagos är ett modernare alternativ rent designmässigt, men inte lika charmigt. Men jämfört med andra moderna dykare håller den hög klass .
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Jag älskade Black Bay och var på väg att köpa en sån. Tycker den är en skön vintageflirt. Snygga visare och snygg röd vridring. Kanske tröttnar man på de? Vad säger easy rider?

Pelagos är ett modernare alternativ rent designmässigt, men inte lika charmigt. Men jämfört med andra moderna dykare håller den hög klass .

Jag älskar den. Anledningen till att den fick gå är att nytt är på väg in och 2/3 av mina klockor fick gå. Kommer troligen äga igen i framtiden. Till en början tyckte den jag var lite stor, jämfört med min 5513 men efter en vecka på handleden var det lugnt, dvs vanesak. Skulle inte tro att man tröttnar på det röda i längden. På något är det ändå diskret och passar strålande till visare och tavla.
Givet köp och roligare än Pelagos som visserligen är en toolig dykare, men lite "platt" för en vintagesnubbe.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Rösten fick falla på Pelagosen, men ingen kittlar mig tillräckligt för att
ha gett ett köpsug.
Jag tycker BB´n känns lite av ett "hop-plock ".
/j
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Svårt val, både har sin charm... men undrar om inte Pelagos vinner. "Modern patina" funkar inte alltid för mig
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Black Bayen vinner för mig, tyckte först Pelagosen men när jag fick se dem båda i verkligheten blev valet lätt. Pelagosen kändes väldigt "plastig" medan Black Bayen utstrålade ett gediget intryck och där färgkombinationen guld, svart och rött passade sjukt bra ihop med stålkonstruktionen.
 
C

Crowolf

Guest
Black Bay för att den är perfekt i mina ögon. Som toolis hade pelagos varit grym OM den varit i stål. Kändes på tok för lätt när jag provade den i Malmö men det kanske är en vanesak. Vad säger ni som äger den?
 

UNO

Panerai
BlackBay:en är för HÖG på vänstersidan !!
Uppifrån är den ok men profilen från sidan är klossig.
Pelagos är cool men det känns som dom missat tåget med att gå över 40 mm.
 

smulster

Cartier
2-Faktor
Black Bay finns alltid med på min "att köpa lista".... Trots att jag redan haft den på både läder och länk.
 

vekktah

Cartier
Pelagos pelagos pelagos.
Även om bb kanske är fin att titta på så är den enligt mig en styggelse eftersom den fiskar efter ängslig vintage-look. Lite som att köpa färdigslitna jeans eller liknande. Personligen har jag tröttnat på den bara av bilderna. Hade gärna sett den med svart ring, kritvita index och annan krona.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Gjorde mitt val för snart ett år sedan.
aeXCr40.jpg
 

botvidsson

Cartier
Tänkte att titan skulle få Pelagos att kännas som en fjäderlätt gammal rasslig Citizen men efter ett besök hos Rob E så insåg jag hur fel jag hade.

Tavlan har en riktigt härlig 3D feeling, lumen helt galen, borstat, matt ... ja listan är lång.

För mig blev det en solklar måste-ha-klocka.

Finns dock ett minus och det är just titan, rep-magnet...

gugemuny.jpg
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Min röst föll på en BB... Efter testat båda blev det självklart för mig!

6658EF9A-1781-4626-B99C-7069230A72E2-1309-0000019A4A0678CE_zpsb51f4496.jpg


Mvh
Micke E
 
Gillar båda men med lite overvikt till BB, dock så tycker jag man ska skippa länken både på BB och Pelagos, BB ska vara på läder och Pelagos på gummi!
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Ända sedan min son började prata om en Black Bay har jag varit sugen. Han köpte en Rolex istället, men mitt sug bara ökade med den här tråden. Hade den haft datum hade jag köpt en för länge sedan ...
 

bogw

Breitling
En sak som jag saknar på min Black Bay är en luminiscerande bezel ring vilket kan vara en fördel vid dykning i mörkare vatten, kanske förvisso inte ett reellt problem eftersom troligen inte många dyker med den. En annan sak som även det har med dykning att göra är stållänken, jättefin men saknar tyvärr en diver-clasp. Visst, man får ett snöre till den men föredrar stållänken och vill inte repa klockan med en massa byten. Min Certina DS Action Diver löser dock dessa problem.
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Black Bay utan tvekan! Stål och en lett retrokänsla väger över. Dessutom är Pelagosen lite slät rent estetiskt.
 
Topp