• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Black bay hilfe!

Isac85

Cartier
Hallå gott folk. Vet i fasen varför (antagligen för att den är grym) men har fått en black bay på hjärnan, måste nog införskaffa en sådan känner jag. Har dock aldrig sett en sådan irl så tänkte fråga er som har en sådan följande: hur är den storleksmässigt mot en rolle sub alt en speedmaster? klockor jag ägt och kan relatera till..

Om man istället är sugen på en pelagos, hur är sen i storlek mot ovanstående?

Diskussionen angående färg på ev bb är ju med trevlig, men den kan vi ta i en annan tråd :)

Fridens
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Pelagos och BB är snarlika i size. Diametern upplevs som större på Pelagos men lug till lug är de lika.

Tjockare än en speedy men annars hyfsat lika i storlek.

Har haft bägge och gillar dom skarpt.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
BB är tjockare än Sub och 1 mm bredare. Skickar med en bild som även om den blev väldigt dålig så kanske du får lite uppfattning om tjockleken på en BB respektive en Sub.
IMG_1206.JPG
 

pnt

Rolex
2-Faktor
BB är tjockare än Sub och 1 mm bredare. Skickar med en bild som även om den blev väldigt dålig så kanske du får lite uppfattning om tjockleken på en BB respektive en Sub.
IMG_1206.JPG

På den bilden ser BB väldigt mycket större ut än subben, men jämför man med subc är skillnaden väldigt liten tycker jag.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
På den bilden ser BB väldigt mycket större ut än subben, men jämför man med subc är skillnaden väldigt liten tycker jag.

Dålig bild, men BB är större än subben men kanske inte så mycket som det ser ut på bilden. Använde mobilen till att fota och lägga ut bilden och där såg det bättre ut än nu när jag ser den på datorn med en mera normalstor skärm.
 

Isac85

Cartier
Mm där ser den onekligen ut som något Sly skulle kunna bära..men tror även jag att natot lurar ögat lite..är pelagosen ytterligare lite tjockare?
 

CLT

Rolex
Mm där ser den onekligen ut som något Sly skulle kunna bära..men tror även jag att natot lurar ögat lite..är pelagosen ytterligare lite tjockare?
Nej tycker inte höjden är så stor skillnad. Pelagosen känns lite större på armen. Jag stog i valet mellan BBB och Pelagos. Valet föll på Pelagosen för att den känns mer användbar. Du måste nog prova själv för att se vad du tycker. För mig var valet lätt!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Prova den IRL först så du inte blir besviken. Tyckte inte den motsvarade förväntningarna IRL.
 

CLT

Rolex
+1

Har varit intresserad av den ett längre tag och gick in igår för att provade den, fick tyvärr inte alls samma känsla som när jag satt framför datorn och såg bilderna. Fin klocka men det var något som saknades.
Så var det för mig också, hade bestämt mig för att köpa en BB men kom hem med en Pelagos!
 
Topp