• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Black Bay länk 95740 eller?

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Hej!

Jag behöver lite hjälp, jag har mailat och PM'at folket på Rob E som ska vara bomshakkalakk Top Notch Guys, detta är första gången jag vänder mig till Rob E. Tyvärr har jag inte fått några svar, antar att julhandeln dragit igång och det finns mindre tid till mailläsning och läsning på forumet.

Hur som haver, jag är på jakt efter en SS original länk till min Tudor Black Bay, jag tror att länken heter 95740, kan detta stämma?

Jag undrar också om den går att köpa från Rob E eller någon online butik utan att jag slipper dra av mig både livrem, byxor och kallsonger?

En Tudorägare som vore tacksam för svar!

Z.D
 

Kakob

Cartier
Vet att länken gick att köpa separat från Bergströms i Gbg när jag kollade på en BB där, och även hos en urmakare i Frankfurt där jag var inne och kikade, så rimligtvis borde det väl gälla Rob också. Blev dock ingen Black Bay för min del, hoppas du är nöjd med din, den är för jävla fin!

Edit: blev lite rörigt, menar att de urmakare som tillhandahåller Black bay borde ha länken också, eller ha möjlighet att beställa hem, hoppas det löser sig :)
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Vet att länken gick att köpa separat från Bergströms i Gbg när jag kollade på en BB där, och även hos en urmakare i Frankfurt där jag var inne och kikade, så rimligtvis borde det väl gälla Rob också. Blev dock ingen Black Bay för min del, hoppas du är nöjd med din, den är för jävla fin!


Jag tycker också att det borde gå, jag hittar ingen information på nätet. Jag är ju öppen för köp av en begagnad länk också, men det verkar vara omöjligt att hitta. Behöver också få det bekräftat att det är 95740 länken heter.

Jag tycker att det är en fantastisk klocka.
 

Pleasureman

Cartier
Det blir förmodligen "billigare" att sälja din black bay och köpa en ny fast med länk från början, och komplettera med lädret istället.

//Fredrik
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Det blir förmodligen "billigare" att sälja din black bay och köpa en ny fast med länk från början, och komplettera med lädret istället.

//Fredrik


//Fredrik


Jag har gått och tänkt i dom banorna, men det känns så omständigt. Jag får leta vidare, känner inte för att betala 8k för en länk.
 

_z_

Omega
Har sett någon på detta forum (eller om det var på TTT) som kompletterat med länk eller om det var tvärtom. Han påstod i alla fall att länken kostade runt 5k & lädret ca 3k och 2k är ju skillnaden mellan klockorna också beroende på val.

Om jag vore du så skulle jag kolla med Bergströms.
 

Kakob

Cartier
Har sett någon på detta forum (eller om det var på TTT) som kompletterat med länk eller om det var tvärtom. Han påstod i alla fall att länken kostade runt 5k & lädret ca 3k och 2k är ju skillnaden mellan klockorna också beroende på val.

Om jag vore du så skulle jag kolla med Bergströms.
Håller med, vet att jag frågade där. Dessvärre minns jag inte priset, men om det hade varit 8k hade jag kommit ihåg det, kan omöjligen vara så dyrt.
 

Jonaz

Rolex
Jag hade köpt en beg BB på länk och flippat huvudet på läder. ( Jag hade kunnat tänka mig en head only då jag redan har en länk till heritage chronon . Hint )


iPhone | Tapatalk
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor

Tack för hjälpen! Det är väl ganska mycket "continental US" annonser på WUS, men jag antar att det är väl det bästa stället att hitta länken på.

Jag vill ju helst vända mig till Rob E eftersom dom är sponsorerna för detta forum, men jag har ännu inte fått något svar ifrån dem.
 
Topp