• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Black & White (Daytona bilder)

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Slänger upp några bilder på mina Daytonas. Vilken är snyggast, svart eller vit ?

c90c4e95-2d64-44fc-a68f-c47d543f30e9_zpsf971f953.jpg

d490ba43-a649-4916-91ce-04038e191a5b_zps44029b95.jpg

e6143a21-047f-409e-9070-1f90636274cc_zps77ca83a0.jpg
 

jabla

Sarlacc
Svårt val, har tänkt skaffa en nyare Daytona innan sommaren men kan inte bestämma mig för tavelfärg. Tycker vit är snyggast men efterhand som man blir äldre är vittavlade med vitguldsvisare mer svåravlästa speciellt i dålig belysning.
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Svårt val, har tänkt skaffa en nyare Daytona innan sommaren men kan inte bestämma mig för tavelfärg. Tycker vit är snyggast men efterhand som man blir äldre är vittavlade med vitguldsvisare mer svåravlästa speciellt i dålig belysning.
Tycker tvärtom, att den vita är mer lättavläst.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Äh, knasig fråga. :p;) Klart de är snygga båda två!

Om man ska välja får man i stället tänka så här, tycker jag: Vilken är lättast att läsa tiden på? (Vit, enligt mig.) Vilken passar sinneshumöret? (Beror på...)? Vilken passar dagens aktiviteter? (Beror på... igen...).

Jag har löst ett liknande problem på samma sätt som du:

TwoExplorers2.jpg


Kan inte säga att den vita är finare än den svarta, än tvärt om. Gäller såväl dina D som mina E. Kan bara konstatera att i klart dagsljus är den med vit tavla svårslagen i avläsbarhet och när det gäller mina Explorers, så är den svarta bättre i skymning/mörker. Jag har också konstaterat att för Explorer-klockorna så lockas jag mer av den vita, men tycker att den svarta klär mig bättre...

För D dras jag på liknande sätt mot vitt respektive svart, fast där tycker jag att vitt klär mig bättre...

Antar att du visar upp nyinköp? Som vanligt über-fräscha klockor från ditt håll!

Mvh A
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Gäller det 116520 så föredrar jag svart tavla, gäller det 16520 föredrar jag vit tavla (snyggt med svarta sub-dials)
 

Johan M

Cartier
Gillar ingen av dem men om jag måste välja så lägger jag helst den vita i en skokartong längst in i garderoben.
 
Topp