• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Black & White

Ariste

Audemars
2-Faktor
Jag har under min relativt korta klocksamlarkarriär hunnit utveckla en förkärlek för varianter inom samma märke och modell. Speciellt olika tavlor, visare och index. Nedan är lite exempel först ut är två Vantage-kronografer som jag finner alldeles underbara och jag har varit på jakt efter den vita ett bra tag nu, äntligen är den i hamn:

IMG_1572_zpsd706e4c8.jpg


IMG_1570_zpsb423a2f9.jpg


IMG_1576_zps5fb10eb2.jpg


Sedan följer två Buren Waterman med olika index, tavlor samt verk då den ena har datum - men ändå väldigt lika och i mina ögon eleganta:

IMG_1550.jpg


IMG_1549.jpg


IMG_1548.jpg


Vet att det finns en hel del varianter på samma märke och modell därute så upp med dem bara, oavsett om det är på nördig detaljnivå eller himmelska kontraster så fram med dem!
 

Camo00

Patek
Det är nice med flera av samma modell!! Men skulle inte Du slänga ihop ett släktträd av sub-brands och en info-sida om Buren också? :)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Camo00 skrev:
Det är nice med flera av samma modell!! Men skulle inte Du slänga ihop ett släktträd av sub-brands och en info-sida om Buren också? :)
Det där med släktträdet skulle vara kul men nu finns inte tiden, däremot erbjuder kommande helger utrymme att knåpa ihop lite Buren-info. Ett coolt märke med flera bidrag till urverkens utveckling...
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Ariste skrev:
Camo00 skrev:
Det är nice med flera av samma modell!! Men skulle inte Du slänga ihop ett släktträd av sub-brands och en info-sida om Buren också? :)
Det där med släktträdet skulle vara kul men nu finns inte tiden, däremot erbjuder kommande helger utrymme att knåpa ihop lite Buren-info. Ett coolt märke med flera bidrag till urverkens utveckling...

Snygga , men Buren är helt okända vatten för mig.

Hur utalas det föresten? Blev han buren hem från krogen eller sitter han i buren? :)

Ett av få tvåtons exempel i svenskan. Kanske inget passar ;)

God Jul
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Kettil skrev:
Ariste skrev:
Camo00 skrev:
Det är nice med flera av samma modell!! Men skulle inte Du slänga ihop ett släktträd av sub-brands och en info-sida om Buren också? :)
Det där med släktträdet skulle vara kul men nu finns inte tiden, däremot erbjuder kommande helger utrymme att knåpa ihop lite Buren-info. Ett coolt märke med flera bidrag till urverkens utveckling...

Snygga , men Buren är helt okända vatten för mig.

Hur utalas det föresten? Blev han buren hem från krogen eller sitter han i buren? :)

Ett av få tvåtons exempel i svenskan. Kanske inget passar ;)

God Jul
Jag uttalar det på tyskt vis, [booren]...:)...och det är ett intressant märke, mer om det en annan gång! Ha det bra!
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
"Jag uttalar det på tyskt vis, [booren]...:)...och det är ett intressant märke, mer om det en annan gång! Ha det bra!"

Ja , så klart ;)
God Jul
 
Topp