• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blaken watches. Helt GALET snygga rolexmoddar.

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Deras affärsidé verkar vara framförallt DLC PVD, men de har två klockor som jag föll fullständigt för - McQueen och Paul Newman. Jag skulle nog inte köpa en Rolex-mod, men det här är två modeller som Rolex verkligen borde tillverka. Ojojoj.
https://www.blaken.com

3515704c_xxl.jpg


3509851c_xxl.jpg
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
De är ju snygga så in åt skogen, men hur mycket Rolex är det egentligen med tredjepartstillverkade urtavlor, visare och bezels?

Visst, verket är äkta men vill man bara ha looken och inte bryr sig om ursprung finns ju, host host:
687673459oceangmt_vintage_08.jpg
 

poormans

Rolex
Skabbigt tryck på gmt tavlan, ser ju fejk ut, är ju fejk men gissar att den ändå kostar mer än en riktig gilt dial och då känns det bara pinsamt
 

Oew

Rolex
Förstår inte varför de ska driva på med "McQueen"? Han har aldrig haft en explorer, det är bara en missuppfattning. Helt sjukt egentligen när man tänker att värdet på reffen gått upp extremt då man trott att han hade en sån
 
Det är så kul att se folk bli upprörda över modningar...svårt att förstå varför faktiskt. Och den här fascinationen över vilka klockor Newman och McQueen har burit eller inte, den kommer jag nog aldrig att begripa...man blir naturligtvis salig på vad man vill men att det alltid är så negativa vibbar över moddar? Obegripligt...
Det är väl kul att allt inte är samma samma hela tiden? Att det finns de som vågar vara kreativa.
 

vekktah

Cartier
Men en tavla som säger "Rolex" men inte är tillverkad av Rolex? Oavsett verket bakom är den lika fejk som vilken fejk som helst enligt mig. Att man slaktar en riktig klocka förändrar inget. Tycker jag. Hur långt får man gå liksom? Jag kan köpa att någon slipar ner bandhorn eller pvd:ar liksom, men det där? Det är ingen Rolex längre. Och hur snygga jag än tycker de är så gillar jag ordning och reda bland varumärkena.
 
Men en tavla som säger "Rolex" men inte är tillverkad av Rolex? Oavsett verket bakom är den lika fejk som vilken fejk som helst enligt mig. Att man slaktar en riktig klocka förändrar inget. Tycker jag. Hur långt får man gå liksom? Jag kan köpa att någon slipar ner bandhorn eller pvd:ar liksom, men det där? Det är ingen Rolex längre. Och hur snygga jag än tycker de är så gillar jag ordning och reda bland varumärkena.
Sedan drygt 100 år har man ju gjort såhär. Bland bilar, klockor, andra statusprylar. Inget konstigt alls...en del går till och med igång på en Bimota-Suzuki, en Ghia eller an Radford...eller till och med en Blaken. Det blir så när det finns ett behov och pengar för att visa att man inte är som alla andra, eller som alla andra men lite annorlunda...inget nytt fenomen direkt.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Nja, skulle det inte kännas som att köpa en mustang from 2015 och försöka modda om den till en 67a? Kommer aldrig bli "rätt". Köp då originalet kan jag känna. Har man pengarna till en moddad blaKen klocka tror jag man har pengarna till originalutförandet. Vad gäller t ex daytonan har jag inget bra svar.. min högst personliga åsikt.
 

Dr666

Omega
Den enda som lockade mig det minsta mig var
Rolex Pepsi GMT-master.....Men den blir för liten för mina Shrekfingrar
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Är Singer Porscharna också helt fel? Är RUF rätt?
Bra liknelse, jag vill dock påstå att Singer ogillas i flera entusiastkretsar. Rob Dickinson hintar i många av hans intervjuer att han fått kritik för sina byggen och slänger nästan alltid ut en liten "disclaimer". Inte ovanligt att han benämner "purists"...
Personligen tycker jag det bara är bara att köra så länge modifieringarna görs för att skapa något unikt- Jag kan dock tycka är tråkigt är när man tar en "dussin modell" och försöker få den att se ut som en sällsynt ikon.
 

wojtecki

Cartier
Bra liknelse, jag vill dock påstå att Singer ogillas i flera entusiastkretsar. Rob Dickinson hintar i många av hans intervjuer att han fått kritik för sina byggen och slänger nästan alltid ut en liten "disclaimer". Inte ovanligt att han benämner "purists"...
Personligen tycker jag det bara är bara att köra så länge modifieringarna görs för att skapa något unikt- Jag kan dock tycka är tråkigt är när man tar en "dussin modell" och försöker få den att se ut som en sällsynt ikon.

Känner igen ogillandet. Alltid någon som exempelvis ogillar mina inkorrekta fälgar men sådana personer backar in i framtiden.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Bra liknelse, jag vill dock påstå att Singer ogillas i flera entusiastkretsar. Rob Dickinson hintar i många av hans intervjuer att han fått kritik för sina byggen och slänger nästan alltid ut en liten "disclaimer". Inte ovanligt att han benämner "purists"...
Personligen tycker jag det bara är bara att köra så länge modifieringarna görs för att skapa något unikt- Jag kan dock tycka är tråkigt är när man tar en "dussin modell" och försöker få den att se ut som en sällsynt ikon.
Nu har jag inte följt Singer i detalj men visst är halva poängen att han tar stora mängder äkta porschedelar men blandar mellan årsmodellerna?
 
Topp