• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Blancpain Fifty Fathoms 5015 på länk, 2008, perfekt skick, med cert etc

JLC

Panerai
2-Faktor
EDIT 12/4. ALLT SÅLT

EDIT 8/4: länken såld. Klockan kvar. Vid intresse drar jag av för länken. PM mig om du vill köpa klockan så tar vi det därifrån.


Trodde detta skulle bli en keeper då jag fick hålla på ett tag för att hitta en i nyskick på länk.

Har verkligen uppskattat hantverket med välvd safirglasring och 120h gångreserv men insett att den blir för stor för mig till kostym med sina 45mm och den maffigt robusta x71-länken.

En ikoniskt klocka som slår en vanlig submariner med hästlängder.
Verkligen ingen dussinklocka och som sticker ut i mängden. Jämför BP's blygsamma produktion mot Rolex miljonserier på suben som exempel.

Har bara bra att säga om denna klocka. Smarta skruvade hex-luggskruvar, 120h gångreserv, extremt bra och starkt lysande lume även inbyggt i glasringen, X71-länk med rundade välvda länkar och smart låsning på länken.

Detta exemplar är från Dec 2008 men var en new old stock när jag fick den i Dec 2016 så i näst intill nyskick.
Coolt individuellt klocknummer: nr 742, för er som gillar siffror och tror på tur. Även väldigt låg nr!
Fortfarande under 12m (från Dec 2016) garanti från European Watch Company.

Tillbehör:
Kommer med allt som följer med ett orginalset (+ grejjer från EWC Boston) utom den stora svarta plastboxen. Se spec nedan samt bifogade bilder.
Istället kommer den med en BP box i ädelträ som egentligen är till deras dyrare klockor samt en svart anti magnetic box och sammets-pouch från European Watch Company i Boston.
AD-stämplat cert daterat Dec 2008.
Kommer på full X71 länk som kostar över 30K att köpa till separat.
Slänger även med ett 24mm svart kvalitetsnato samt ett tjockt 24mm ljusgrått mockaband av hög kvalitet.
AM gummi i extremt bra kvalitet med polerat stålspänne som matchar klockan perfekt kan även följa med vid smidig affär.


Summerat vad som ingår:
  • 5015 klockan på X71 länk (full länk, en länk avtagen som medföljer, just nu ca 20 cm)
  • Manual i svart papp-case
  • Orginalcert stämplat Dec 2008.
  • Svart BP läderbooklet
  • Svart BP putsduk fortf i orginalplast.
  • Ljusbrun BP box i ädelträ.
  • Magnetskyddat svart case från European Watch Company
  • Svart läderpouch från EWC Boston

Skick & Gång:
Perfekt i case, glas, tavla och länk. Oklanderligt skick och inget att anmärka på.
Gicks igenom innan köp av European Watch Company’s urmakare i Boston utan anmärkning.
Går perfekt och håller tiden mycket bra, väl inom COSC. Mätt upp den vid tre olika tillfällen med toolwatch och fått resultatet -3,5S(Dec 2016), -2.9S (Jan 2017), -3,5S (Febr 2017).


Pris:
Nypris för denna klocka på länk är över 125 000 kr och slut i lager hos flera svenska AD.
Som referens kostar f n den billigaste 5015 på länk worldwide på C24 Eur 11 500.

Tänker mig rimliga 89 KSEK för en smidig affär.
NU 85 000kr
Förbehåller mig rätten att dra tillbaka om jag ångrar mig.

Byten: Endast nyare 6-siffrig Rolex i stål eller platina (Sub, SD, DJ, DD) med samma ratio mellan nypris och begärt pris som min. Alltså inte byten i nyprisnivå mot prisnivån jag begär.

Retur endast om klockan i väsentliga avseenden inte överensstämmer med beskrivning.

Affär görs upp enligt ö.k. Förtur f2f Solna eller Sollentuna. Kan även mötas upp i Stockholm city vardagar.
Skickas endast mot full förskottsbetalning där köparen ansvarar för frakt.


Här en review av modellen:
http://www.ablogtowatch.com/blancpain-fifty-fathoms-5015-watch-review/


Nedan info om klockan från European Watch Company och BP:
Blancpain 5015 Fifty Fathoms 5015-1130-71, 5015113071, stainless steel on a stainless steel bracelet, automatic movement, date between 4 and 5 O'clock, black dial with applied luminescent stick markers, 60 minute unidirectional sapphire bezel, 120 hour power reserve, sapphire crystal, screw down crown, water resistant to 300 meters, diameter: 45mm, thickness: 15.5mm, Like New with original box and papers. Paper is dated 2008

This is a stainless steel Blancpain Fifty Fathoms Automatic 5015-1130-52. It has an integral stainless steel link bracelet with a deployant buckle, and a scratch resistant sapphire crystal. The 45mm diameter solid three-body case, knurled, 60-minute sapphire unidirectional bezel, curved lugs, and screw down crown are polished and brushed. The dial is black with applied luminescent Arabic numeral hour indexes at the quarter hours with Super Luminova inserts, steel baton shaped hour indexes with Super Luminova inserts at the alternate hours, and a center sweep seconds hand. It has an outer minute/seconds ring. The date aperture is between 4 and 5 o'clock, and there is a power reserve of 120 hours. It's water resistant to 300 meters/985 feet, and the 15.5mm thick case, dial, and movement are all signed.

The automatic self-winding Blancpain calibre 1315 movement is rhodium-plated with fausses cotes embellishment and an inner anti-magnetic cage. It's constructed with 35 jewels, 227 components, and a shock absorber mechanism. There is a straight-line lever escapement, a beryllium balance, a self-compensating flat balance spring, and a hacking seconds mechanism.

Blancpain's Fifty Fathoms collection goes back to their first modern diver's watch in 1953. It had been discontinued and when Marc A. Hayak became CEO of Blancpain SA in 2002, he brought back the Fifty Fathoms, which is still one of the premier diving watches in the world.

IMG_4618.JPG
IMG_4620.JPG
IMG_4616.JPG
IMG_4529.JPG
IMG_4195.JPG
IMG_4156.JPG
IMG_4094.JPG
IMG_4145.JPG
 

Bilagor

  • IMG_4194.JPG
    IMG_4194.JPG
    125.1 KB · Visningar: 161
  • IMG_4196.JPG
    IMG_4196.JPG
    88.1 KB · Visningar: 159
  • IMG_4198.JPG
    IMG_4198.JPG
    132.9 KB · Visningar: 161
  • IMG_4201.JPG
    IMG_4201.JPG
    94.7 KB · Visningar: 160
  • IMG_4466.JPG
    IMG_4466.JPG
    82.6 KB · Visningar: 169
  • IMG_4475.JPG
    IMG_4475.JPG
    104.1 KB · Visningar: 164
  • IMG_4528.JPG
    IMG_4528.JPG
    70.9 KB · Visningar: 164
  • IMG_4530.JPG
    IMG_4530.JPG
    72.4 KB · Visningar: 163
  • IMG_4617.JPG
    IMG_4617.JPG
    104 KB · Visningar: 163
  • IMG_4619.JPG
    IMG_4619.JPG
    124.8 KB · Visningar: 161
Senast ändrad:
Topp