• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Blancpain spänne 16mm rostfritt

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Pris
300
Returpolicy
Ja, en hederssak om varan inte uppfyller förväntningarna!
Bilder Skickat
  1. Ja
C97C323F-8E46-4826-9C84-C08559E658D8.jpeg
2453E0EE-BFE5-44AA-BCA4-01C87F9F3D1A.jpeg
Jag ganska ny på forumet och tänkte jag börjar lite försiktigt med min första annons. Spännet har en ganska kul historik. För ca 15 år sedan bodde jag i New York och lärde känna en finsk urmakare som jobbade på Swatch Group med att serva bl.a. Omega, Longines, Blancpain och Breguet. Han renoverade en fin Seamaster från 1967 mig och lämnade över den med det lite kryptiska uttalandet: klockan är inte det mest värdefulla på det armbandet. Det visade sig att han hade satt på det aktuella Blancpain-spännet på armbandet. Jag är därför säker på att det är ett original Blancpain spänne. Jag har använt det på min Seamaster under många år, men har nu fixat ett mer passande till den istället. Jag har inga Blancpainklockor, men någon här som saknar ett rostfritt 16 mm spänne kanske är intresserad? Det var ganska svårt att fota, men det står förstås Blancpain på framsidan och Acier Inox på baksidan där också loggan finns. Det är en hel del ytliga repor som bör gå att polera bort.

Tack för ett fantastiskt forum!
 
Topp