Jo, det vet jag men hade inte blivit förvånad om den kom i 42.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ibland slår blixten alltså ner och även jag minns något rättDu har rätt!
Stämmer bra! Cool färg också.Ny färg, Blue Lagoon.
Verkar som den kommer med tvådelat band i ”natostil” kanske t.o.m. går att använda originalbandet då
![]()
Såg inte så rolig ut IRLStämmer bra! Cool färg också.
Jag trodde att jag var klar med dessa men denna lockar lite ändå![]()
Ser verkligen ut som en leksak på den bildenJag är i Berlin och de hade denna i montern. Frågade dock inte om någon fanns i lager
![]()
Såg inte så rolig ut IRL
Tycker personligen själva färgtonen är rätt så fin!Ser verkligen ut som en leksak på den bilden
Bäst hittills men kan inte låta bli att tycka att de blivit alldeles för dyra, 4550 pix för den där enligt Swatchs hemsida känns ju för mycketNya är inte dum faktiskt!
![]()
Bäst hittills men kan inte låta bli att tycka att de blivit alldeles för dyra, 4550 pix för den där enligt Swatchs hemsida känns ju för mycket![]()
Framför allt eftersom du kommer behöva slänga den när den går +/- 10 min/dag.Bäst hittills men kan inte låta bli att tycka att de blivit alldeles för dyra, 4550 pix för den där enligt Swatchs hemsida känns ju för mycket![]()
Framför allt eftersom du kommer behöva slänga den när den går +/- 10 min/dag.
Hur går egentligen dessa Sistem51-urverken?
Jag tycker den gröna är läcker. Inte så att jag skulle köpa den för priset men grönt är lite mindre skrikigt än många av de andra färgerna bortsett från svart då.
Framför allt eftersom du kommer behöva slänga den när den går +/- 10 min/dag.
Hur går egentligen dessa Sistem51-urverken? Svarar mig själv här. 90h PR och en tolerans på -5/+15 sekunder per dag.
Jag tycker den gröna är läcker. Inte så att jag skulle köpa den för priset men grönt är lite mindre skrikigt än många av de andra färgerna bortsett från svart då.
Jag testade när jag köpte en och blev positivt överraskad!Framför allt eftersom du kommer behöva slänga den när den går +/- 10 min/dag.
Hur går egentligen dessa Sistem51-urverken? Svarar mig själv här. 90h PR och en tolerans på -5/+15 sekunder per dag.
+/- 10 minuter per dag? Jo tjena. Då har man nog tappat den i mikrovågsugnen.
Den gröna är faktiskt rätt läcker också. Inte skrikig, men ändå lite karaktär. Hade inte köpt den själv – men hade inte blivit ledsen om den trillade ner i julstrumpan heller.
Wow. Ganska bra siffror för att vara "skräp".Jag testade när jag köpte en och blev positivt överraskad!
![]()
Det finns tyvärr ”skräp” som säljs för mycket högre priser.Det var lite överdrivet för att få fram min poäng.
Wow. Ganska bra siffror för att vara "skräp".![]()
Det var absolut inget påhopp på SwatchPain utan snarare ett konstaterande och till viss del förvåning från min sida att "plastklockor" kan prestera helt OK. Frågan är naturligtvis hur dessa håller i längden.Det finns tyvärr ”skräp” som säljs för mycket högre priser.
På detta forum är det inte svårt att hitta klagomål på nyköpta lyxklockor.
- Dålig gångavvikelse direkt ur lådan
- Felcentrerat datum eller visare
- Repor från fabrik eller vid uppackning
- Luftbubblor eller damm under glaset
- Servicebehov direkt eller kort efter köp: det hände till mig med en Omega!
Det känns särskilt surt när man lagt 50–100k eller mer. Även om garantin täcker det, tar processen ofta tid.
Är faktiskt nöjd med min:
För mig är teknologin bakom Swatch Sistem51 kanske det mest imponerande med hela konceptet – särskilt sett till att det här är en massproducerad, billig mekanisk klocka.Det var absolut inget påhopp på SwatchPain utan snarare ett konstaterande och till viss del förvåning från min sida att "plastklockor" kan prestera helt OK. Frågan är naturligtvis hur dessa håller i längden.
Den kostar å andra sidan inte heller som en Rolex så...För mig är teknologin bakom Swatch Sistem51 kanske det mest imponerande med hela konceptet – särskilt sett till att det här är en massproducerad, billig mekanisk klocka.
Den kommer absolut inte att hålla i längden som en Rolex men det visste jag när jag köpte den![]()