• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blancpain Villeret Annual Calendar GMT

Kropoth

Cartier
Skärmklipp. Länk i slutet.
Detta kan vara den snyggaste urtavla jag sett med dessa komplikationer. Jag är egentligen inte speciellt intresserad av dressade klockor, men visst väcker den ett visst habegär!
Screenshot_2017-09-02-11-07-34-1.png

http://www.hautetime.com/complicated-understated-watches/84638/
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Har lite svårt för fonten de valt för de romerska siffrorna. Hade de varit lite mer "traditionella".. så hade jag fortfarande inte köpt på grund av priset.
Men gillar layouten av komplikationerna
 

JB_XII

Rolex
Har lite svårt för fonten de valt för de romerska siffrorna. Hade de varit lite mer "traditionella".. så hade jag fortfarande inte köpt på grund av priset.
Men gillar layouten av komplikationerna

Nä, priset är rätt saftigt. Jag gillar dick de 3 fönstren för att visa datum/dag/månad.
Finns det utförandet på andra modeller till en lägre prislapp tro? :)
 

kmg

Patek
2-Faktor
Hade blivit bättre balans i tavlan om subsekunden suttit kl 9 givet 3 fönster på höger sida.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Har lite svårt för fonten de valt för de romerska siffrorna. Hade de varit lite mer "traditionella".. så hade jag fortfarande inte köpt på grund av priset.
Men gillar layouten av komplikationerna
Håller med. Typsnittet på index känns sådär.
Likaså att man verkar ha använt olika för datum och dag/månad.
Men absolut - grym klocka!
 

Maskelyne

Omega
Blancpainuret är fantastiskt i sin harmoniska design. Placeringen av subsekunden nertill i den sydvästra kvadranten är helt rätt med tanke på de övriga fönstren på tavlan.
Mycket vackert:)
 

kmg

Patek
2-Faktor
Blancpainuret är fantastiskt i sin harmoniska design. Placeringen av subsekunden nertill i den sydvästra kvadranten är helt rätt med tanke på de övriga fönstren på tavlan.
Mycket vackert:)
A priori stämmer det förstås.

Men jag tycker det är lite Fibonacci över designen som den ser ut nu. Vilket tilltalar mig, då det är mer natur än kultur ;)
Ni har så fel :).
Bra design mao. Skapar diskussion.
 

nissehult

Patek
2-Faktor

Moffan

Rolex
2-Faktor
Blancpainuret är fantastiskt i sin harmoniska design. Placeringen av subsekunden nertill i den sydvästra kvadranten är helt rätt med tanke på de övriga fönstren på tavlan.
Mycket vackert:)
Uret har dessvärre ingen subsekund. Men i övrigt håller jag med, grymt vacker och perfekt harmoni på tavlan.

Edit: tvåa.. nej trea på bollen.
 
Topp