• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blancpain X Fathoms

En dykarklocka för 300.000 kr, Flipp eller Flopp?

  • Flipp, jag vill ha en!

    Röster: 8 12.3%
  • Om jag bara var stenrik...

    Röster: 12 18.5%
  • Nej, Flopp!!

    Röster: 45 69.2%

  • Totala väljare
    65

ScubaKing

Audemars
Helt klart en helt fantastisk klocka. Enormt mycket coola detaljer och mycket mer tool-klocka än detta går väl knappast att få.

Går under beteckningen "Den ultimata mekaniska dykarklockan". Se bara bilderna, mycket mer än det behövs inte.

Lite mer info:

It features all of the following:
* A mechanical depth gauge
* Morphous metal membrane
* Depth indication on two scales
* Maximum depth memory with secured reset pusher
* Retrograde 5-minute counter
* Seconds
* One-way rotating bezel
* Decompression valve
* Articulated rubber strap
* Self-winding movement.

Dock som vanligt så är ju priset en historia i sig, Blancpain X Fathoms i stål har en prislapp på dryga 300.000 kronor.

Och vem dyker med en klocka för 300 lax egentligen?

Flipp (Flipp som i positivt då) eller Flopp?

Mer info & källa: Hodinkee.com

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
 
Senast ändrad:

demondave

Rolex
Det där en seriös puck! Vad är det på sidan, utfällbar ölöppnare? :D Häftig funktion isf, borde finnas på fler klockor.

Jag diggar dykare, men som vanligt blir dom mest extrema modellerna lite för mycket. Tekniskt cool, häftig att titta på, men inte direkt något för min handled.
 

Simpatico

Rolex
Tackar nej. För dom pengarna köper jag heller flera pjäser.
Designmässig så blir man ju sjösjuk bara av att kolla in tavlan.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Deras ursprungliga Fifty fathoms är underbar. likaså är deras bathyscape. Men, den här får mig bara att undra vem kommer att köpa den här? Allt för rörig tavla, men den kan säkert attrahera någon köpare som har 300 000 över..
 

GH410

Cartier
2-Faktor
Så plottrig och svårläst tavla, designen är en flopp. Intressant gällande komplikationen med djupmätare.
 

Oew

Rolex
Tycker den är stört cool! Sen så är det här ju självklart endast tänkt att den ska bäras under dykning vilket inte många hår verkar förstå trots storleken på 55mm och en stabil höjd på 25mm. Självklart kan nått digitalt göra allt den gör för en hel del mindre men tycker ändå det är en flipp! Dessutom att den kan mäta djup med +-30cm sjukt nice!
 

jabla

Sarlacc
Att den kan mäta djup med +-30cm är ju fullständig värdelös precision för de flesta som kommer att köpa den. Kommer aldrig att användas på djup över 2m. ;)
 

PCB

Audemars
bezelinsertet ser ut som en typ av klistermärken ,man kunde få med sin kalle anka tidning på 80-talet
 
Topp